Amatorska obsługa samochodu

Do wykonywania amatorskiej obsługi samochodu nie potrzeba budować kanału pod całą długością samochodu. Wystarczy, jeżeli kanał będzie sięgał tylko do połowy długości garażu. Szerokość kanału nie powinna przekraczać 97 cm, a jego głębokość musi wynosić co najmniej 110 cm.
Jeżeli kanał nie jest używany, należy przykryć go poprzecznymi deskami o grubości około 40 mm.
W tylnej części podłogi należy umocować dwa trójkątne klocki lub poprzeczną belkę. Podczas wjeżdżania do garażu tylne koła oprą się na tej belce, zapobiegając uderzeniu tyłem samochodu o ścianę. [podobne: wynajem samochodów warszawa, motoryzacja definicja, darcar ]
Samochód powinien stać w garażu zawsze w położeniu umożliwiającym szybki wyjazd, a więc przodem w stronę drzwi wyjazdowych.
Na bocznych ścianach w tylnej części garażu należy umieścić półki na smary, smarownicę i narzędzia, których nie wozi się stale w samochodzie.
W suficie tylnej części garażu powinien być wywietrznik. Bardzo praktyczne są wywietrzniki z wbudowanym wentylatorem elektrycznym.
Cała instalacja elektryczna w garażu powinna być bardzo starannie wykonana i zabezpieczona przed wilgocią. Najlepiej wszystkie przewody przeprowadzić wewnątrz specjalnych, stalowych rurek, a żarówkę umieścić w szczelnej szklanej obudowie, Ponieważ żarówka sufitowa i tak nie oświetli całego samochodu, należy ją umieścić w ten sposób, aby oświetlała dobrze silnik po podniesieniu pokrywy osłony silnika.
Niezależnie od oświetlenia sufitowego, w garażu powinna znajdować się lampa przenośna na długim przewodzie. Instalowanie lampy przenośnej na napięcie 220 V jest niebezpieczne. W pewnych określonych warunkach napięcie 220 V może wywołać śmiertelne porażenie.
W pobliżu przewodów sieciowych instalacji 220 V należy zamocować na ścianie mały prostownik 220 — 12 lub 6 V (zależnie od instalacji elektrycznej samochodu); prostownik taki jest dostępny w handlu i bardzo przydatny w garażu. Prąd prostownika można wykorzystać do trzech różnych czynności: — do ładowania akumulatora bez wyjmowania go z samochodu, — do sprawdzania instalacji elektrycznej, — do zasilania lampy przenośnej.

Do lampy przenośnej wystarczy zupełnie żarówka 12 V — 15 W. W garażu należy jeszcze umieścić gaśnicę przeciwpożarową oraz skrzynkę z piaskiem i łopatą do gaszenia pożaru.

Jeżeli nie można zbudować kanału wewnątrz garażu, obsługowe prace przy podwoziu można wykonywać na specjalnym podjeździe obok garażu. Podjazd taki nie jest kosztowny i może być wykorzystywany przez kilku kierowców, mieszkających np. w okolicznych domach.

Prace obsługowo-konserwacyjne może ułatwić przenośny podjazd, zbudowany w kształcie dwóch skrzynek. W samochodach najwięcej prac obsługowych wykonuje się przy zawieszeniu kół przednich, więc tego typu podjazd w zupełności może zastąpić kanał. W czasie wjeżdżania na podjazd, druga osoba, stojąca przed kierowcą, pokazuje kierunek wjeżdżania. Po ustawieniu samochodu pod koła tylne podstawia się duże trójkątne klocki.

Obok garażu można przygotować miejsce do mycia samochodu. Płyta betonowa, na której ustawia się samochód w czasie mycia, powinna być lekko pochyła, co zapewni spływanie wody.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: darcar motoryzacja definicja szyby samochodowe