Autobus STAR 51

Autobus STAR 51. Nadwozie wykonane jest jako nieniosące z kształtowników stalowych, przy czym cechuje je stosunkowo duży ciężar i niezbyt duża wytrzymałość. Na uwagę zasługuje brak elementu wzdłużnego wiążącego poprzeczki i ściany boczne. Poprzeczki wykonane sa z ceowników, a słupki boczne z kątowników, Środek nadwozia- wzmocniony jest dwoma krótkimi belkami podłużnymi. Mikrobus RENAULT Estafette.. Nadwozie samonośne ma podłogę położoną na ramie wykonanej z kształtowników. Charakterystyczny jest prosty kształt ramy. Zawieszenie przednie wraz z całym zespołem napędowym przymocowane jest do nadwozia za pomocą ośmiu tylko śrub, od spodu. Równie łatwo daje sje wybudować tylna oś nośna. Szkielet samonośnego nadwozia autobusowego może być również wykonany całkowicie ze stopów lekkich. Części szkieletu łączone są wówczas przeważnie nitami i śrubami. Konstrukcja nadwozia jest zwy kle wiązana wzdłużnie bokami, w których dwie zasadnicze belki, podokienna i nadokienna, wykonane są z dwuteowników. Belki podłogowe mają przeważnie kształt dość skomplikowany, zbliżony do dwuteowego, jednak wzmocniony dodatkowymi półkami bocznymi. Węzły konstrukcji szkieletowych ze stopów aluminium wykonuje się ze specjalnych kształtowych elementów złącznych odlewanych pod ciśnieniem. [więcej w: autoholowanie, komunikacja drogowa, akcesoria samochodowe ] Konstrukcja taka umożliwia łatwy transport autobusu w częściach oraz wybitnie upraszcza składanie nadwozia. Piętrobus BMMO DIO przeznaczony do komunikacji miejskiej, ma półniogace nadwozie szkieletowe, wyróżniające się dość dużą wysokością sztywnego spodu. Pod podłogą wbudowany jest leżący silnik wysokoprężny, co stanowi wyjątek, gdy chodzi o piętrobusy. Piętrobus A, c.V. BRIDGEMASTER ma samonośne nadwozie szkieletowe ze Stopów lekkich. Zastosowanie powietrznych elementów spręiystych zawieszenia ma wyraźny wpływ na konstrukcje spodu nadwozia, którego głównymi elementami nośnymi są dwie ramy pomocnicze, Przednia rama służy do mocowania silnika i niezależnego zawieszenia przednich kół. Z tylną ramą pomocnicza związany jest tylny most napędowy, [patrz też: Samochody używane, wartburg forum, opel rokicki dąbrowa górnicza ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: koparki opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum