Ciagniki kolowe

Ciągniki kołowe . Podstawowymi elementami każdego ciągnika kołowego są silnik wysokoprężny, mechanizmy przenoszące obroty silnika na oś napędną (sprzęgła, skrzynka przekładniowa i mechanizm różnicowy) oraz podwozie. Silnik wraz z obudową sprzęgła, skrzynki przekładniowej i mechanizmu różnicowego stanowi jakby ramę ciągnika, do której za pomocą resorów zamocowana jest oś przednia oraz w sposób sztywny oś tylna. Stanowisko kierowcy również zamocowane jest do tej obudowy. Koła ciągnika zwykle są ogumione z możliwością nakładania ostróg przy przejeździe przez drogi gruntowe. Koła przednie kierownicze są mniejszej średnicy, a koła tylne napędowe znacznie większe, Ciągnik kołowy produkcji krajowej Do tylnej części ciągnika zamocowany jest zaczep holowniczy. Ciągniki często wyposażone są w tylnej części we wciągarkę linową lub koło napędowe umożliwiające napęd innych maszyn. Zarówno wciągarka, jak i kolo napędowe otrzymuj ą napęd z silnika ciągnika za pośrednictwem odpowiedniej przekładni. Ze względu na mały rozstaw osi, ciągnik lepiej nadaje się do ciągnienia przyczep niż samochód ciężarowy. Z tego powodu ciągniki kołowe są stosowane do zestawiania pociągów drogowych składających się z ciągnika i kilku przeczep. [patrz też: olix ogłoszenia, wartburg forum, olix ogłoszenia dostawcze ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: olix ogłoszenia opłaty drogowe włochy kalkulator wartburg forum