Blacha stalowa

Dość często wykonuje się jeszcze z drewna boki i podłogi skrzyń ładunkowych samochodów ciężarowych. Najczęściej stosowanym materiałem na poszycie jest obecnie glebokotłoczna blacha stalowa. Pierwsze poszycia stalowe były mocowane do elementów drewnianego szkieletu. Poszycia dzisiejszych samochodów są bezszkieletowe, lub mocowane do szkieletów metalowych. Szkielety wykonuje się na ogół z kształtowników stalowych lub z profilowanej blachy stalowej. Ostatnio szkielety autobusów wykonuje się niekiedy z tłoczonych lub odlewanych elementów ze stopów lekkich. Do szybko rozpowszechniających się materiałów, używanych obecnie na poszycie nadwozi samochodów, należą tworzywa sztuczne. Na płaty poszycia stosuje się najczęściej poliestry wzmocnione włóknem szklanym. Dachy i szyby wyrabia się z polimetakrylenu (szkła organicznego). Często spotyka się konstrukcje mieszane, w których wzmocnienia wykonane są z prętów stalowych, a samo poszycie z tworzyw sztucznych. oszycie może być przymocowane do elementow drewnianego szkieletu przy użyciu gwoździ, lub wkrętów do drewna. Miejsca połączeń pokrywa się listwami metalowymi, które przykręca się do elementów szkieletu. [więcej w: wywóz gruzu warszawa, fotele masujące, panele fotowoltaiczne ] W miejscach zachodzenia płatów poszycia na siebie, pomiędzy nimi, umieszcza sie uszczelniające podkładki wojłokowe, zapobiegające jednocześnie brzęczeniu blach. Poszycia metalowe mocuje się złączami rozbieralnymi i nierozbieralnymi. Złącza nierozbieralne wiążą na stałe elementy nadwozia. Odłączenie elementu, poszycia jest możliwe tylko przez zniszczenie złącza nierozbieralnego. Spawanie jest najczęstszym sposobem łączenia poszczególnych elementów poszycia metalowego. Stosowane są rozmaite systemy spawania blach poszycia i elementów szkieletu. Blachy nakładane na siebie łączy sie przeważnie przez elektryczne spawanie punktowe. Po spawaniu punktowym na powierzchni blachy pozostają niewielkie wgłębienia, które przed lakierowaniem nadwozia wypełnia się stopem cynowym. Ostatnio rozpowszechnia sie metoda spawania garbowego, które pozostawia mniej widoczne ślady niż spawanie punktowe. Stosuje się również spawanie stykowe, łukowe i gazowe. Klejenie stosuje się przede wszystkim przy łączeniu elementów izolacyjnych, uszczelnień i obicia. Do łączenia skóry, tkanin itp. używa się klejów o podstawie azotanu celulozy. Do klejenia drewna stosuje się zwykle kleje kazeinowe. Do klejenia metalu z bakelitem używa się kleje z żywic fenolowych, nadające się również do klejenia drewna. Do klejenia metali stosuje się żywice fenolowe z dodatkiem poliwinyloformalu. Do klejenia stopów lekkich (np. chłodnic — metodą stosowaną w CSRS) używa się klejów epoksydowych. [więcej w: regeneracja przekładni kierowniczych warszawa, lellek gliwice, motoryzacja samochody ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: dywaniki samochodowe lellek gliwice regeneracja przekładni kierowniczych warszawa