Elementy układu zasilania

Pojemność zbiornika paliwa we wszystkich omawianych modelach wynosi 30 1. Silniki samochodów FIAT 850 wyposażone są w pompy paliwa typu przeponowego napędzane od krzywki na wale rozrządu za pomocą specjalnego trzpienia oraz w gaźniki typu WEBER, HOLLEY (na licencji WEBER) lub SOLEX.
W silnikach FIAT 850 Standard i Special spotyka się trzy modele gaźników, a mianowicie:
w modelu standard gaźnik WEBER 30 ICF, HOLLEY 30 lub SOLEX C 30 PIB 4,
Gaźniki modeli Special różnią się jedynie dwoma parametrami, a mianowicie średnicą otworu dyszy głównej, która wynosi:

— w gaźniku WEBER nie 1,15, a 1,17 (lub 1,20) mm,

— w gaźniku SOLEX nie 1,07 a 1,10 mm.

Te stosunkowo nieznaczne różnice wpływają w sposób zasadniczy (łącznie z podwyższonym stopniem sprężania) na zwiększenie mocy efektywnej silników FIAT 850 Special.
Omawiane silniki wyposażone są w filtr powietrza z wymiennym suchym wkładem.
Każdy z filtrów ma podwójny kierunek zasysania powietrza:

— w okresie letnim z komory silnikowej (poz. C),
— w okresie zimowym z otoczenia przewodu (kolektora) wydechowego, wokół którego powietrze jest bardziej ogrzane (poz. B).
Ustawienie wlotu powietrza w pozycję B i C wykonuje się za pomoca przesuwnej dźwigni D. [więcej w: ganinex pszczyna, ford auto boss, otomoto chełm ]
Wkład filtrujący należy wymieniać co 10 000 km przebiegu, a w razie braku nowego można w ostateczności założyć stary.
Należy go przed tym dokładnie oczyścić przez ostukiwanie i wydmuchiwanie zanieczyszczeń suchym sprężonym powietrzem.
Filtr otwiera się po zwolnieniu zacisków A.
Naprawa pompy paliwa i jej rozbiórka jest konieczna tylko w przypadkach: przerwania lub pęknięcia przepony, nieszczelności lub innych uszkodzeń zaworów, osłabienia lub pęknięcia sprężyny przepony, zużycia lub uszkodzenia mechanizmu (dźwigni) napędu pompy.
Jedną z częściej występujących czynności jest wymiana przepony pompy paliwa.
Czynności rozbiórki i składania pompy ułatwią rysunki przedstawiające ją w rozłożeniu. Przed przystąpieniem do rozbiórki pompy należy oznaczyć wzajemne położenie górnej i dolnej obudowy tak, aby przy składaniu zachować poprzednie położenie króćców w stosunku do silnika.
Przeponę i trzonek należy dokładnie obejrzeć, a w razie potrzeby dokręcić nakrętkę łączącą. W razie stwierdzenia nieprawidłowej pracy pompy trzeba sprawdzić przede wszystkim, czy przepona jest cała (czy nie ma pęknięć, szczelin lub innych uszkodzeń). W przypadku stwierdzenia uszkodzeń, należy wymienić całą przeponę.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: ford auto boss ganinex pszczyna otomoto chełm