Konserwacji lakieru nadwozia

Fabryczna instrukcja obsługi samochodu podaje często specjalne zalecenia dotyczące konserwacji lakieru nadwozia.
Samochód należy myć po powrocie z drogi, gdy jeszcze nie zaschną resztki błota i kurzu. Nitrocelulozowy lakier na samochodzie jest stosunkowo miękki i można jego powierzchnię bardzo łatwo uszkodzić, dlatego nie należy ścierać kurzu lub błota szmatą bez wody. Lakier matowieje pod wpływem słońca oraz po oblaniu benzyną lub płynem hamulcowym.
W czasie mycia nadwozia należy zamknąć szczelnie wszystkie szyby i drzwi. Strumieniem wody nalezy usunąć zanieczyszczenia z wewnętrznej strony błotnika. Strumień wody nie powinien być wąski i bardzo silny, ponieważ może powodować zrywanie farby,
Do mycia należy używać tylko gąbki, szczotki o miękkim włosiu (tzw. zmiotki) lub miękkiej szmaty, których nie należy przy myciu zbyt mocno przyciskać do lakieru. [podobne: wypożyczalnia lamborghini, olix ogłoszenia, olix ogłoszenia dostawcze ]
W okresie zimowym woda do mycia nadwozia może być ciepła, lecz nie gorąca. Jeżeli nie dysponujemy wodą bieżącą (wodociąg), to samochód można z powodzeniem umyć za pomocą czystej ogrodowej pompki ręcznej, używanej do spryskiwania drzewek.
Po umyciu cały samochód należy opłukać, zaczynając od góry, po czym wytrzeć irchą lub bardzo czystą, dużą, miękką szmatką flanelową, którą jak najczęściej należy płukać w czystej wodzie i dokładnie wyżymać.
Nie zaleca się zbyt częstego używania szamponu (lub mydła) do mycia lakieru nadwozia. grodki te wprawdzie pomagają w oczyszczeniu powierzchni lakieru, lecz jednocześnie pozostają w szczelinach i przyspieszają korozję, np. aluminiowych listew ozdobnych itp.
Zależnie od warunków atmosferycznych i sposobu przechowywania samochodu, należy co kilka miesięcy natrzeć lakier nadwozia specjalną pastą lub mleczkiem do polerowania. Po rozprowadzeniu na powierzchni lakieru niewielkiej ilości pasty (lub mleczka), tamponem ze szmaty flanelowej naciera się silnie całą płaszczyznę aż do uzyskania połysku. Po wypolerowaniu powierzchnię trzeba wytrzeć do sucha czystą, miękką szmatą. Okresowe polerowanie nadwozia nie tylko przywraca połysk lakieru, lecz również chroni lakier przed działaniem wody.
Uszczelki gumowe okalające szyby należy co kilka miesięcy natrzeć gliceryną. Tak konserwowana guma nie pęka i nie szarzeje.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: olix ogłoszenia opłaty drogowe włochy kalkulator wypożyczalnia lamborghini