Luz pedału hamulca

Do pomiaru samochód nalezy obciążyć. Pochylenie koła, a zarazem kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, reguluje się przez zmianę liczby stalowych podkładek o grubości 0,5 mm na śrubach A i B łączących oś wahacza z nadwoziem. Zwiększenie liczby podkładek powoduje zwiększenie pochylenia koła i odwrotnie.
W stacjach obsługi, dysponujących odpowiednimi przyrządami pomiarowymi, pochylenie koła ustalane jest w mierze kątowej i powinno wynosić 1 0 ± 20. Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy powinien wynosić 9 0 ± 1 0, Kąta pochylenia sworznia zwrotnicy nie reguluje się, Jest on ustalony przez wytwórnię i powinien wynosić dla samochodu obciążonego 9 0 , a dla samochodu nie obciążonego 5 0 30. Zmiana tych wartości świadczy o uszkodzeniu któregoś z elementów zawieszenia, co zwykle zdarza się wskutek wypadku.
Prawidłowość ustawienia omówionych kątów kół należy okresowo sprawdzać, gdyż zapewnia ona stateczność jazdy, samoodwracalność kierownicy oraz normalne zużycie opon. Pierwszym sygnałem świadczącym o konieczności sprawdzenia i wyregulowania ustawienia kół jest nierówne zużycie bieżnika opony jednego lub obu kół przednich. [przypisy: ganinex pszczyna, kalibracja alkomatów, otomoto chełm ]
Podczas obsługi letniej i zimowej, lecz nie rzadziej niż co 5000 km przebiegu, należy sprawdzić poziom płynu hamulcowego w zbiorniku. Wlew zbiornika płynu hamulcowego znajduje się w lewej przedniej części bagażnika. Najpierw trzeba odsłonić gumowy dywanik, a następnie odkręcić pokrywę i wyjąć sitko. Poziom płynu hamulcowego sprawdza się wzrokowo lub czystą miarką, przy czym poziom ten nie powinien być niższy niż 10 mm, mierząc od górnej krawędzi zbiornika. Jeżeli poziom jest niższy, należy niezwłocznie dolać płynu FIAT Spec. UKA-2.
W razie braku oryginalnego płynu hamulcowego, który stosuje wytwórnia, należy usunąć płyn znajdujący się w układzie hamulcowym, przemyć układ spirytusem denaturowanym, a następnie napełnić płynem hamulcowym DA 3 rozprowadzanym przez CPN. Pojemność układu hamulcowego wynosi 0,275 1.
W razie zauważenia znacznego ubytku płynu hamulcowego, jego poziom w zbiorniku należy sprawdzać co kilkaset kilometrów. Dalsze ubytki będą dowodem nieszczelności układu hamulcowego, z czym należy zwrócić się do stacji obsługi.
Jeżeli luz pedału hamulca przekracza 30 mm lub samochód „zarzuca” podczas hamowania na gładkiej, równej i suchej nawierzchni, wówczas należy wyregulować ustawienie siczek hamulcowych. W tym celu należy samochód umieścić na podnośniku, aby odciążyć koła, lub podnieść jedną stronę (potem drugą) samochodu podnośnikiem znajdującym się w wyposażeniu samochodu i zdjąć koła.
Pierwszą czynnością jest wciśnięcie pedału hamulca do oporu, aby szczęki hamulcowe dokładnie przylegały do powierzchni bębna. Utrzymując wciśnięty pedał obrócić sworznie krzywek tak, aby krzywki zetknęły się ze szczękami. Następnie zwolnić pedał hamulca, a sworznie krzywek obrócić w przeciwnym kierunku o ok. 20 st. , jeżeli okładziny szczęk są zużyte znacznie, lub ok. 25 st. , jeżeli okładziny szczęk są bardzo mało zużyte. Przy takiej regulacji luz między szczęką hamulcową a bębnem hamulcowym powinien wynosić 0,25 mm. Luz ten sprawdza się szczelinomierzem listkowym, który wsuwa się przez otwory w bębnie hamulcowym. Po zakończeniu regulacji należy kilkakrotnie nacisnąć pedał hamulca, aby szczęki odpowiednio ułożyły się, po czym ponownie sprawdzić luz.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: ganinex pszczyna kalibracja alkomatów otomoto chełm