ars

Autobus STAR 51

Autobus STAR 51. Nadwozie wykonane jest jako nieniosące z kształtowników stalowych, przy czym cechuje je stosunkowo duży ciężar i niezbyt duża wytrzymałość. Na uwagę zasługuje brak elementu wzdłużnego wiążącego poprzeczki i ściany boczne. Poprzeczki wykonane sa z ceowników, a słupki boczne z kątowników, Środek nadwozia- wzmocniony jest dwoma krótkimi belkami podłużnymi. Mikrobus RENAULT Estafette.. Nadwozie samonośne ma podłogę położoną na ramie wykonanej z kształtowników. Charakterystyczny jest prosty kształt ramy. Zawieszenie przednie wraz z całym zespołem napędowym przymocowane j...

Więcej »

Opory, powstajace wskutek tworzenia sie wirów powietrznych, zaleza zasadniczo od ksztaltu samochodu oraz od ksztaltu i wielkosci poszczególnych jego elementów

Opory, powstające wskutek tworzenia się wirów powietrznych, zależą zasadniczo od kształtu samochodu oraz od kształtu i wielkości poszczególnych jego elementów. Ten rodzaj oporu ruchu nazywa się oporem kształtu dla samochodów jest on stosunkowo duży. Suma oporów tarcia i oporów kształtu daje opór powietrza w stosunku do poruszającego się samochodu. Dla współczesnych samochodów osobowych małolitrażowych można przyjmować średnio wielkość F = 1,5 - 2,0 m2, dla średnio i dużo litrażowych F = 2,0 - 2,8 m, dla samochodów ciężarowych, zależnie od typu i ładowności F = 3,0 - 5,0 m, dla autobusów F ...

Więcej »

Konserwacji lakieru nadwozia

Fabryczna instrukcja obsługi samochodu podaje często specjalne zalecenia dotyczące konserwacji lakieru nadwozia. Samochód należy myć po powrocie z drogi, gdy jeszcze nie zaschną resztki błota i kurzu. Nitrocelulozowy lakier na samochodzie jest stosunkowo miękki i można jego powierzchnię bardzo łatwo uszkodzić, dlatego nie należy ścierać kurzu lub błota szmatą bez wody. Lakier matowieje pod wpływem słońca oraz po oblaniu benzyną lub płynem hamulcowym. W czasie mycia nadwozia należy zamknąć szczelnie wszystkie szyby i drzwi. Strumieniem wody nalezy usunąć zanieczyszczenia z wewnętrznej strony błotnika...

Więcej »

Szyk i klasa ? dzieło sztuki.

LOY METAL — specjalne tworzywo sztuczne o znacznej zawartości sproszkowanego aluminium, używane w trakcie doraźnych napraw nadwozia do łatania jego elementów. Uszkodzone miejsca powleka się rozpuszczalnikiem LOY i nakłada się tworzywo pod postacią pasty lub taśmy. Po zestaleniu się LOY METAL jest twardszy niż ołów, odporny na korozję i chemiczne działanie paliwa i smarów. Tworzywo to daje sie obrabiać skrawaniem, szlifowaniem ; można je piaskować i polerować. Nitowanie stosuje się do łączenia elementów poszycia i konstrukcji nośnej samochodu. Ostatnio w produkcji samochodów rozpowszechniły ...

Więcej »
http://www.poradnikmedyczny.com.pl 751#sieć stacji paliw , #volkswagen golf variant , #auto plaza otomoto , #sx kamera , #używany toyota yaris , #volkswagen touran kujawsko pomorskie , #mapa cen paliw , #ferrari auto , #mercedes a 176 , #forum volkswagena ,