toyota auris silnik

Osłona silnika

Osłona silnika otwierana z przodu jest zawieszona na zawiasach umieszczonych na obu bokach przodka kadłuba nadwozia. Unoszenie osłony ułatwia dodatkowa sprężyna napinana w trakcie zamykania osłony. Obrzeża osłony silnika są ukształtowane w sposób uniemożliwiający ściekanie kropel wody z osłony do wnętrza przedziału silnikowego. Często obrzeża osłony silnika zaopatruje się nawet w elastyczne uszczelnienia, zapobiegające jednocześnie niepożądanym drganiom osłony. Osłonę silnika samochodu ciężarowego unieruchamia się często za pomoca zaczepów sprężynowych. Zaczep taki składa si...

Więcej »

Zależność temperatury krzepnięcia od zawartości wody w płynie „Borygo”

W okresie eksploatacji zimowej należy układ chłodzenia dokładnie chronić przed zamarznięciem. Zamarznięcie wody w układzie chłodzenia może doprowadzić do zupełnego zniszczenia silnika.W okresie zimowym (od I.XI do 31.111), zwłaszcza gdy samochód przechowywany jest w nieogrzewanym garażu lub przewiduje się dłuższe postoje na wolnym powietrzu, układ chłodzenia napełnia się specjalnym płynem o obniżonym punkcie krzepnięcia (tzw. popularnie mieszanką trudno zamarzającą). Płyny takie zapewniają pełne bezpieczeństwo układu chłodzenia silnika, gdyż w miarę potrzeby można nawet sporządzić mi...

Więcej »

Regulacja naciągu pasków klinowych

Napęd pompy wody i wentylatora oraz prądnicy przenoszony jest z koła pasowego, osadzonego na, wale korbowym, za pomocą dwóch pasków klinowych. Paski te z biegiem czasu ulegają wydłużeniu w związku z czym niezbędna jest okresowa regulacja ich naciągu. Naciąg paska należy sprawdzać co 5000 km przebiegu, a jeżeli pasek był wymieniony na nowy — co 500 km przez pierwsze 1500 km przebiegu. Ugięcie paska pod naciskiem kciuka powinno wynosić 10 + 15 mm. Obsługę aparatu zapłonowego należy przeprowadzać w następujących okresach. Co 1500 km przebiegu samochodu trzeba przekręcić o dwa, trzy obroty nakr...

Więcej »

Populacyjne badanie demencji u 85-latków ad 5

Silnik wycieraczek szyb jest bardziej skomplikowany. Silnik połączony jest zwykle z przekładnią ślimakową redukującą obroty wirnika. Przekładnię ślimakową smaruje się niezbyt obficie smarem stałym co około 50 000 km (powinna to wykonać stacja obsługi). Wirnik silnika wycieraczek ma łożyska kulkowe, które smaruje się smarem stałym. W obudowie silnika znajduje się elektromagnetyczne sprzęgło zatrzymujące silnik natychmiast po przerwaniu dopływu prądu.W niektórych samochodach importowanych stosowany jest tranzystorowy układ zapłonowy. Układu takiego nie należy naprawiać we własny...

Więcej »
http://www.lochcamelot.pl 751# , #sieć stacji paliw , #volkswagen golf variant , #auto plaza otomoto , #sx kamera , #używany toyota yaris , #volkswagen touran kujawsko pomorskie , #mapa cen paliw , #ferrari auto , #mercedes a 176 ,