Dla koła napędowego współczynnik oporu toczenia ma większą wartość wskutek przenoszenia przez koło momentu obrotowego. Jeżeli straty na pokonanie oporów ruchu przy toczeniu się koła swobodnego polegają w zasadzie na poślizgu koła po nawierzchni i na rozpraszaniu się energii podczas odkształcania opony, to straty takie dla koła napędowego są znacznie większe. Wskutek istnienia momentu obrotowego poślizg opony zwiększa się, zwiększa się również odkształcenie opony. Na kole napędowym, prócz odkształceń opony wskutek działania sił pionowych, występują również odkształcen...
Używając określenia motoryzacja, wielu z nas momentalnie przed oczyma pojawia się samochód. Jednakże warto uświadomić sobie, iż obszar ten jest o wiele szerszy. Jednakże samochód stał się jednym z najbardziej przydatnych jak również i praktycznych rozwiązań. Od niego praktycznie cały obszar motoryzacji wzrastał. Ponieważ dzięki temu rozwiązaniu przed użytkownikami pojawiały się nowe możliwości. Czyli element, który był poszukiwanym, jak również i oczekiwanym. Wracając jednak do elementów za pomocą jakich objawia się również motoryzacja, musimy wspomnieć tutaj o...
Do pomiaru samochód nalezy obciążyć. Pochylenie koła, a zarazem kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, reguluje się przez zmianę liczby stalowych podkładek o grubości 0,5 mm na śrubach A i B łączących oś wahacza z nadwoziem. Zwiększenie liczby podkładek powoduje zwiększenie pochylenia koła i odwrotnie.
W stacjach obsługi, dysponujących odpowiednimi przyrządami pomiarowymi, pochylenie koła ustalane jest w mierze kątowej i powinno wynosić 1 0 ± 20. Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy powinien wynosić 9 0 ± 1 0, Kąta pochylenia sworznia zwrotnicy nie reguluje się, Jest on ustalony p...