Najprostszy lejek

Nie należy dolewać nadmiernych ilości olejuków dwusuwowych. Jeżeli instrukcja obsługi że na 25 litrów benzyny dolewa się 1 litr oleju, mieszanki np. 20:1 jest dla silnika szkodliwe.
Pompa wody lub niektóre elementy podwozia przez specjalne smarowniczki Stauffera wypełniona jest smarem, który w kapturka wtłaczany jest do wnętrza smarowanego Po dokręceniu kapturka do oporu należy go w dniu przeprowadzenia regulacji nie był w ogóle uruchamiany, co zapewni równomierną temperaturę wszystkich wewnętrznych części. [więcej w: wynajem samochodów warszawa, warsztat samochodowy szczecin, Warsztat samochodowy Wrocław ]
Regulacja polega na ustawieniu właściwego luzu między końcówką dźwigni zaworu, a czołową powierzchnią trzonka zaworu 2. Wielkość luzu mierzymy wsuwając między te dwie części szczelinomierz listkowy. Po zwolnieniu przeciwnakrętki wkręcamy lub wykręcamy śrubę regulacyjną. Po ustawieniu właściwego luzu dokręcamy dość silnie przeciwnakrętkę i ponownie mierzymy wielkość luzu. Jeżeli w czasie dokręcania przeciwnakrętki zmieniła się nastawiona wielkość luzu, regulację wykonujemy ponownie.
Wielkość luzów zaworów jest podawana przez fabryczną instrukcję obsługi samochodu i zawiera się w granicach około 0,10+0,25 mm. Luzy zaworów wydechowych są przeważnie znacznie większe niż luzy zaworów ssących, Aby rozróżnić poszczególne zawory, należy zwrócić uwagę, czy naprzeciw danego zaworu leży rura ssąca (od gaźnika), czy rura wydechowa (do tłumika). Ułożenie zaworów w silniku czterocylindrowym może być następujące: wydechowy, dwa ssące, dwa wydechowe, dwa ssące i wydechowy.
Zbyt mały luz zaworów powoduje niedomykanie się zaworu, a w wyniku tego obniżenie ciśnienia sprężania w cylindrze.
Zbyt duży luz zaworów powoduje zmniejszenie szczeliny między grzybkiem zaworu a jego gniazdem w chwili otwarcia zaworu. co jest przyczyną gorszego napełniania świeżą mieszanką lub utrudnionego wydechu gazów spalinowych,
Ciepło z zaworu odprowadzane jest głównie w czasie oparcia grzybka zaworu na gnieździe zaworu. Z tej przyczyny niedomykanie się zaworu, czyli zbyt mały luz zaworu, może doprowadzić do przegrzania, a nawet wypalenia zaworu. Jednym z typowych objawów zbyt małych luzów zaworów jest krótkotrwała praca silnika natychmiast po wyłączeniu zapłonu. Praktycznie mniej szkodliwe są zbyt duże niż zbyt małe luzy zaworów.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: szyby samochodowe warsztat samochodowy szczecin Warsztat samochodowy Wrocław