Napełnianie układu płynem niskozamarzającym

W razie potrzeby przeprowadzenia prawidłowego pomiaru zużycia oleju przez silnik, należy wykonać kolejno następujące czynności;
1. Uzupełnić olej w silniku dokładnie do poziomu „maksimum” na wskaźniku bagnetowym.
2. Zagrzać silnik do właściwej temperatury i oznaczyć położenie kół przednich i tylnych na podłodze garażu.
3. Zatrzymać silnik i spuścić olej w czasie 10 minut do zważonego uprzednio i czystego naczynia; czas należy mierzyć możliwie dokładnie.
4. Zważyć spuszczony olej wraz z naczyniem, zanotować wskazania wagi.
5. Wlać zważony olej do silnika.
6. Przeprowadzić próbę drogową samochodu na trasie o długości 100 km w obie strony, jadąc z przeciętną prędkością 80-990 km/h po drodze możliwie bez wzniesień. [hasła pokrewne: Myjnia samochodowa, oklejanie samochodów, podesty ruchome ]
7. Po powrocie do poprzedniego miejsca postoju ustawić samochód na zrobionych poprzednio znakach i zatrzymać silnik.
8. Spuścić olej w tym samym czasie 10 minut do ponownie zważonego uprzednio naczynia i zważyć go z dokładnością do
Jeżeli zużycie liczone na 100 km przebiegu przekroczy podaną górną granicę 40 g, jest to oznaka, że silnik jest niesprawny i wymaga naprawy.
Dodatkowym elementem układu chłodzenia w silniku FIAT 850 jest zbiornik wyrównawczy ze specjalnym zaworem. Zbiornik ten z uwagi na swą elastyczność (wykonany z półprzezroczystej masy plastycznej) ma dwa zadania.
1. Stanowi rezerwę płynu chłodzącego w układzie. Rezerwa ta jest dosyć znaczna, gdyż objętość układu chłodzenia wzrosła o około 3 1. w porównaniu np. z silnikiem FIAT 600 D i wynosi 7,5 1. Ewentualne ubytki płynu nie zakłócają normalnej pracy układu, z tym że z chwilą osiągnięcia prze lustro cieczy kreski „minimum” na zbiorniku wyrównawczym ), należy w określonej proporcji uzupełnić stan zbiornika.
2. Z uwagi na elastyczność zbiornik zabezpiecza układ przed zmianami ciśnień wynikających ze zmiany objętości płynu chłodnego i gorącego. Dla pewności fabryka w zbiorniku wyrównawczym zainstalowała dodatkowy zawór zabezpieczający przed nadmiernym nad- łub podciśnieniem w układzie. Pokrywa wlewu chłodnicy ma również zawór regulujący dopływ lub odpływ cieczy z chłodnicy.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: Myjnia samochodowa oklejanie samochodów podesty ruchome