Naprawa i konserwacja wszystkich końcówek i złączy

Pojedyncze, wystające nad podkładkę druciki rozgina się promieniowo na boki i zalutowuje cyną C. Należy zwrócić uwagę na wielkość i ułożenie końcówek Stykowych w gniazdkach dwustykowych D. Gniazdka takie są zastosowane np. w lampach łączących kierunkowskazy lub światło hamulcowe ze Światłem pozycyjnym samochodu. Obydwie końcówki nie powinny się zewrzeć, a płytka izolacyjna nie może być pęknięta.
Oprócz naprawy i konserwacji wszystkich końcówek i złączy, należy zapobiegać przecieraniu się przewodów o ostre krawędzie otworów lub jarzm mocujących. W wielu punktach przewody lub ich wiązki przechodzą przez gumowe pierścienie izolacyjne, tzw. przelotki. Pierścień izolacyjny (przelotka) powinien być dokładnie osadzony w otworze blachy. Nawet częściowe wysunięcie pierścienia może spowodować uszkodzenie przewodów. [patrz też: zakładanie aparatu, krac otomoto, wypożyczalnia samochodów Warszawa ]
W sklepach z artykułami chemicznymi można nabyć bardzo tanie, kolorowe rurki izolacyjne o różnych średnicach wewnętrznych. Rurki te są odporne na działanie benzyny i doskonale nadają się na dodatkową izolacje przewodów.
Każdy doświadczony kierowca przewozi zawsze w samochodzie schemat instalacji elektrycznej całego pojazdu. Znając działanie poszczególnych zespołów instalacji elektrycznej, można oczywiście obsługiwać niektóre urządzenia bez zaglądania do schematu. Można np. na pamięć znać schemat działania układu zapłonowego, który jest niemal identyczny we wszystkich samochodach z silnikami czterosuwowymi. Prąd z wyłącznika zapłonu, czyli z tzw. stacyjki, płynie przez pierwotne uzwojenie cewki,rozdzielacz i palec rozdzielacza do poszczególnych świec. Jeżeli jednak uszkodzona jest np. stacyjka, to prąd z akumulatora można doprowadzić bezpośrednio do końcówki uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej. Ponieważ w niektórych samochodach (np. SKODA 1000) akumulator jest umieszczony daleko Od cewki zapłonowej, należy posłużyć się schematem instalacji elektrycznej, aby wyszukać takie złącze w pobliżu cewki, z którego można by było czerpać bezpośrednio prąd elektryczny.
Końcówki przewodów i zaciski urządzeń elektrycznych są oznaczane numerami, których zapamiętanie okaże się niezwykle po. mocne podczas różnych prac obsługowych.
Wszystkie przerwy w przewodach instalacji elektrycznej można wykryć podręcznym próbnikiem, składającym się z oprawki z żarówką. Jeden ze styków żarówki połączony jest z uchwytem zaciskowym (krokodylkiem), a drugi przez przewód z wtyczką radiową i ewentualnie drugim uchwytem zaciskowym.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: ford gliwice krac otomoto zakładanie aparatu