Obrzeże pokrycia

Niekiedy obrzeże pokrycia zachodzi za usztywniacz dachu. Na wierzch nakłada się wówczas uszczelkę i dociska się ją blachowkrętami za pośrednictwem nakładki. Pokrycie wnętrza kabiny kierowcy (samochodu ciężarowego) wykonuje się przeważnie z arkuszy cienkiego kartonu Oblachowanie nadwozi do oblachowania samochodu zalicza sie osłone chłodnicy, osłonę silnika, pokrywę bagażnika, przednie i tylne błotniki, osłony kół, zderzaki, wsporniki, lampy i stopnie wejściowe. W samochodach osobowych przeważnie stopni wejściowych nie ma. Błotniki często stanowią cześć kadłuba i wtedy nie zalicza się ich do oblachowania. W dużych samochodach o konstrukcji ramowej przednie części oblachowania tworzą wspólny zespół.

Oblachowanie ze stopu naprawy silnika. Części lekkiego przodu samochodu oblachowania wykonuje się z blachy glebokotłocznej, stalowej, a rzadziej ze stopów lekkich. Nadwozia z tworzyw sztucznych mają części zaliczane do oblachowania wykonane z tworzyw sztucznych. Oblachowanie chłodnicy składa się często z dość znacznej liczby części (np. samochód FSO Warszawa). [patrz też: surowce wtórne, mycie ciśnieniowe, Blog motoryzacyjny ] Zasadniczymi elementami oblachowania Są: fartuch dolny, krata chlodnicy i osłona górna. Krata jest ozdobiona listwami chromowanymi. Niekiedy krata chłodnicy tworzy jedną całość z przednim zderzakiem. Osłona silnika jest zwykle wytłoczona z blachy stalowej. Najprostsze kształty mają osłony silników samochodów ciężarowych. Zasadniczo blacha jest tylko zginana z nieznacznym ciągnieniem materiału. Osłony silników zaopatruje się w zamki, które uniemożliwiaja przypadkowe uniesienie się osłony podczas ruchu samo chodu. Sworzeń z łebkiem wchodzi w otwór płytki, a rygielek (niewidoczny na rysunku) znajdujący sie na spodniej powierzchni płytki zaczepia o łepek i rygluje zamek. Rygielek odciąga się linką Bowdena z wnętrza samochodu. Sworzeń zakończony jest gwintem umożliwiajacym regulacje długości wystającej jego cześci. Nakrętka na gwincie służy do zabezpieczenia przed odkręceniem. Zaczep nie pozwala na uniesienie się osłony w przypadku odskoczenia rygielka podczas jazdy. [patrz też: regeneracja przekładni kierowniczych warszawa, vw de konfigurator, motoryzacja samochody ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: dywaniki samochodowe regeneracja przekładni kierowniczych warszawa vw de konfigurator