Obsługa i regulacja gaźnika

Po rozebraniu pompy wszystkie jej części należy wymyć w czystej (nieetylizowanej) benzynie. Szczególnie dokładnie należy wymyć wnętrze osadnika, filtr siatkowy i kadłub pompy, tzn. te części pompy w których zbierają się osady.
Zakładając nową przeponę należy sprawdzić, czy po ściśnięciu nakrętką przepony i miseczek połączenie jest tak szczelne, aby nie przeciekało przez nie paliwo.
Sruby mocujące obudowę pompy do kadłuba silnika należy dokręcić ostatecznie dopiero po nagrzaniu silnika do jego normalnej temperatury. Wskazane jest również po zmianie przepony w pompie dokręcić te śruby po 200+300 km jazdy.
Obsługa i regulacja gaźników polega na wykonaniu następujących czynności:
— okresowym (co 10 000 km) czyszczeniu całego gaźnika i jego filtru,
— regulacji biegu jałowego silnika,
— sprawdzaniu i regulacji poziomu paliwa w komorze pływakowej,
— kontroli przepustowości dysz gaźnika co 10 000 km przebiegu.
Po każdych 20 000 km przebiegu gaźnik powinien być sprawdzany na specjalnym stanowisku w ASO. [więcej w: Na zlecenie otwieranie samochodów warszawa, taśmy transportujące, Części samochodowe od najlepszych producentów ]
Okresowe czyszczenie gaźnika z zewnątrz i wewnątrz jest czynnością bardzo ważną, gdyż zanieczyszczenia z benzyny osiadają na ściankach oraz zmniejszają drożność dysz i kanałów.
Czynność te należy przeprowadzać nie częściej niż 2 razy do roku lub po przebiegu każdych 10 000 km. Gaźnik przemywa się benzyną lub w przypadku nagromadzenia się smolistych osadów — acetonem. Po przemyciu i oczyszczeniu gaźnika za pomocą pędzelka lub miękkiej szczotki — należy przedmuchać go sprężonym powietrzem.
Zabrania się używania do czyszczenia dysz jakichkolwiek drutów i metalowych przetyczek.
Regulację biegu jałowego silnika przeprowadza się w razie potrzeby lub okresowo. Do regulacji biegu jałowego służą dwa wkręty:
— wkręt A reguluje skład mieszanki paliwa i powietrza w takiej proporcji, która wystarczy na pokonanie wewnętrznych oporów tarcia silnika i osprzętu, umożliwiając mu pracę w zakresie 550 do 600 obr/min; lampka kontrolna wskazująca ładowanie akumulatora przy tych obrotach powinna migać;
— wkręt B reguluje zakres obrotów silnika na biegu jałowym przez ograniczenie otwarcia przepustnicy mieszanki w gaźniku.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: Części samochodowe od najlepszych producentów Na zlecenie otwieranie samochodów warszawa taśmy transportujące