Poziom paliwa

Jeżeli gaźnik jest prawidłowo wyregulowany, silnik powinien natychmiast reagować na gwałtowne zmiany położenia pedału przyspieszenia.
W okresie zimowym można nieco zwiększyć obroty biegu jałowego silnika. W tym celu śrubę B należy wkręcić 0 1/4 do 1/2 obrotu.
W okresie docierania silnika wskazane jest również utrzymanie nieco zwiększonych obrotów biegu jałowego (jak w okresie zimowym) do pierwszych 1000+1500 km.
Poziom paliwa w komorze pływakowej gaźnika sprawdza się w dwóch przypadkach:
— jeżeli gaźnik był rozbierany, czyszczony, naprawiany,
— jeżeli silnik zużywa nadmierną ilość paliwa, pomimo iż jego stan techniczny jest bez zarzutu, a cały układ napędowy samochodu sprawny.
Sprawdzenie poziomu paliwa w komorze pływakowej omawianych modeli gaźników wymaga każdorazowo odkręcenia pokrywy komory pływakowej.
Po odkręceniu pokrywy komory pływakowej i sprawdzeniu stanu uszczelki, należy pokrywę ustawić pionowo.
Uszczelka musi być równa i ściśle przylegać do pokrywy. Do przeprowadzenia pomiaru położenia pływaka w stosunku do płaszczyzny uszczelki potrzebny jest sprawdzian, który może być wykonany w postaci przymiaru walcowego o dwóch średnicach 7 i 14 mm.
Pomiar ten polega na ustaleniu, czy w dolnym położeniu pływaka odległość jego w najniższej części wynosi 7 mm oraz czy w górnym położeniu (odgiętym w bok) pływaka odległość ta nie przekracza 14 mm. [hasła pokrewne: Samochody używane, podesty magazynowe, przyczepy samochodowe ]
W przypadku innego położenia pływaka należy przez odginanie lub doginanie zderzaka i końcówki ramienia pływaka ustawić pływak w obu położeniach w wymaganej odległości. Podczas pomiaru ramię pływaka należy przytrzymywać lekko palcem.
Przed przystąpieniem do pomiaru poziomu paliwa należy obowiązkowo sprawdzić, czy pływak nie jest uszkodzony i nie ma w jego wnętrzu paliwa. Uszkodzony pływak należy odłączyć od pokrywy komory pływakowej wyciskając oś z obudowy.
Podczas sprawdzania poziomu, paliwa drogą pośrednią kontrolując położenia pływaka, należy również sprawdzić szczelność zaworka iglicowego w pokrywie komory pływakowej. Zaworek jest wystarczająco szczelny, gdy nie przepuszcza paliwa tłoczonego z pompy wtedy, gdy pływak swoim języczkiem naciska na kulistą czaszę zaworka.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: koparki podesty magazynowe przyczepy samochodowe