Obsługa układu hamulcowego

Listewki rozsuwa się aż do momentu oparcia ich końców na krawędzi tarczy koła C i D. Tak ściśnięte listewki należy przenieść do tyłu i wsunąć między punkty E i F, mierząc różnicę odległości. Następnie należy przekręcić koła o pół obrotu i ponownie zmierzyć odległości. Przykładając listewki w przedniej, a następnie w tylnej części koła trzeba pamiętać, aby pomiar przeprowadzać na takiej samej wysokości nad podłogę garażu. W czasie pomiarów koło kierownicy musi być ustawione dokładnie do jazdy wprost.
Co kilka dni po przebiegu kilkuset kilometrów należy sprawdzić poziom płynu w zbiorniku pompy hamulcowej. Poziom płynu w zbiorniku nie powinien opadać poniżej kreski wskaźnikowej na zbiorniku. [podobne: wynajem samochodów warszawa, lamborghini wypożyczalnia, darcar ]
Płyn hamulcowy, znajdujący sie w zbiorniku pompy hamulcowej należy uzupełniać stosując płyn oryginalny zalecany przez fabrykę, Nie wolno mieszać różnych płynów hamulcowych, ponieważ może to spowodować wytworzenie się osadu, a co za tym idzie wywołać zatarcie lub zatkanie precyzyjnych części układu hamulcowego. W razie konieczności wymiany płynu należy cały układ przepłukać kilkakrotnie spirytusem denaturowanym. Jako płynu hamulcowego używa się różnego rodzaju mieszanin, których głównymi składnikami są zwykle olej rycynowy, gliceryna, spirytus i inne.
Jednym z najlepszych płynów hamulcowych jest mieszanina składająca się w 50% z oleju rycynowego i 50% spirytusu butylowego (ciężarowo).
Podczas uzupełniania lub wymiany płynu hamulcowego trzeba zachować szczególną ostrożność, aby nie wprowadzić nawet najmniejszych zanieczyszczeń. Płyn należy nalewać przez włożone sitko.
W przypadku wymiany elementów układu hamulcowego (jak np. wymiana nadajnika światła STOP, wymiana uszczelek itp.) następuje zassanie powietrza do wnętrza układu hydraulicznego, czyli tzw. zapowietrzenie. Nawet nieznaczny pęcherzyk powietrza bardzo pogarsza sprawność hamulców, a czasem uniemożliwia ich działanie. Jeżeli hamulce są zapowietrzone, pedał hamulca na całej długości skoku lub na jego części (zależnie od ilości powietrza) daje się wciskać prawie bez oporu. Aby zahamować samochód, trzeba kilkakrotnie, raz za razem, nacisnąć pedał hamulca. W przypadku przedostania się do układu większej ilości powietrza zahamowanie samochodu jest w ogóle niemożliwe,
Do odpowietrzenia układu hamulcowego konieczna jest współpraca dwóch osób. Podczas gdy jedna osoba naciska pedał hamulca, druga pracuje przy każdym z kół. Cylinderki hamulcowe są wyposażone w specjalną śrubę do odpowietrzania (tzw. zawór odpowietrzający). Na śrubę tę należy naciągnąć kawałek rurki gumowej lub z miękkiego polichlorku winylu, a wolny koniec rurki umieścić w butelce lub innym naczyniu z płynem hamulcowym.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: darcar lamborghini wypożyczalnia szyby samochodowe