Obsługa układu kierowniczego

W czasie eksploatacji termostat nie wymaga specjalnej obsługi.
Stan i sprawność termostatu można sprawdzić podczas uruchamiania silnika. Woda w górnej części chłodnicy powinna nagrzewać się dopiero po kilku minutach pracy silnika. Natychmiastowe krążenie zimnej wody jest dowodem nieszczelności termostatu (co można zauważyć przez wlew chłodnicy). Po wyjęciu termostatu z obudowy jego działanie sprawdza się przez podgrzewanie w naczyniu z wodą.
Podczas wymiany płynu w układzie chłodzenia, jak również w czasie przepłukiwania całego układu, należy otworzyć kurek odcinający dopływ płynu do nagrzewnicy wewnątrz kabiny samochodu. [podobne: wynajem samochodów warszawa, Naprawa samochodu w warsztacie samochodowym, sklep z częściami do motocykli wszystkich marek ]
Niewielkie luzy w mechanizmie kierowniczym ułatwiają prowadzenie samochodu i sprawiają, że drgania kół przednich nie przenoszą się na koło kierownicy. Zbyt wielki luz kątowy koła kierownicy dowodzi nadmiernego zużycia elementów układu kierowniczego i utrudnia należyte kierowanie pojazdem. Kątowy luz koła kierownicy nie powinien być większy niż 10 0 , co równa się około 38 milimetrom na obwodzie przeciętnego koła kierownicy.
Na kole kierownicy przykleja się znaczek — kawałek poloplastu A.
Ujmując lekko palcami skręca się koło kierownicy w lewo do momentu wyczucia pierwszego lekkiego oporu. Następnie naprzeciw znaczka A należy ustawić znaczek B (jest to kreska na kawałku sklejki, którą na czas pomiaru przyciska się do tablicy rozdzielczej lub ramy okna). Od tego położenia pokręca się kierownicą W prawo aż do momentu wyczucia pierwszego lekkiego oporu. Odległość między znaczkami określa wielkość luzu. W czasie wykonywania pomiaru koła przednie powinny być ustawione do jazdy na wprost.
Jeżeli mechanizm kierowniczy nie jest nadmiernie zużyty, można zmniejszyć luzy przez przeprowadzenie regulacji, ale powinien wykonać to tylko dobry warsztat obsługowy.
Jeżeli przyczyną luzów są zużyte sworznie kulowe drążków kierowniczych lub zużyte elementy zwrotnicy koła, żadna regulacja nie poprawi tego stanu. W tym przypadku konieczna jest wymiana poszczególnych części.
W miarę zużywania się elementów zawieszenia kół przednich, osiadania gumowych tulejek wahaczy koła itp., następuje rozregulowanie właściwego ustawienia kół przednich. Koła przednie ustawione są równolegle lub zbieżnie, co wyjaśniają opisy w cześci drugiej niniejszej książki.
Każda stacja obsługi dysponuje specjalnym przyrządem do pomiaru zbieżności kół przednich. W przybliżeniu można zmierzyć zbieżność kół za pomocą dwóch prostych, równolegle złożonych listewek. Listewka A przyciśnięta jest do listewki B.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: Naprawa samochodu w warsztacie samochodowym sklep z częściami do motocykli wszystkich marek szyby samochodowe