Odstęp styków przerywacza

Odstęp styków przerywacza reguluje się przed regulacją ustawienia zapłonu. Aby wyregulować ten odstęp, należy:
— obrócić wał korbowy silnika aż do chwili, w której krzywka maksymalnie odsunie styk ruchomy;
— odkręcić lekko wkręty mocujące podstawkę styku nieruchomego;
— podkręcając śrubę mimośrodową lub naciskając wkrętakiem przesuwać styk nieruchomy tak, aby ustawić go w odległości 0,45 mm od styku ruchomego (jeżeli fabryczna instrukcja obsługi nie podaje innej wielkości przerwy);
— w tym położeniu zmierzyć odstęp styków i zakręcić wkręty mocujące podstawkę styku nieruchomego.
zmierzyć odstęp styków po dokręceniu wkrętów i ewentualnie ponownie przeprowadzić regulację.
Odstęp styków przerywacza należy mierzyć płaskim szczelinomierzem listkowym. Szczelinomierz ten powinien znajdować się w wyposażeniu samochodu.
Upraszczając można powiedzieć, że zbyt mały odstęp styków przerywacza utrudnia zgaszenie iskry i przerwanie prądu, co zakłóca pracę silnika, natomiast zbyt duży odstęp styków przerywacza skraca czas przepływu prądu niskiego napięcia, co osłabia iskrę na świecy.
Styków mosiężnych wewnątrz kopułki rozdzielacza nie należy opiłowywać ani też szlifować ściernym papierem. Styki i całe wnętrze kopułki czyści się tylko szmatą. Środkowy styk węglowy powinien wysuwać się lekko pod działaniem sprężyny. Wykruszony lub popękany styk węglowy należy wymienić na nowy. [hasła pokrewne: otwieranie wszystkich samochodów we warszawie, regały magazynowe, regały magazynowe dostawcze ]
Scianki kopułki rozdzielacza nie mogą być popękane ani porysowane. W szczelinach pozostaje woda, która może stać się przyczyną upływu prądu wysokiego napięcia. Popękane kapturki gumowe należy wymienić na nowe.
Przy przerywaczu zamocowany jest zwykle kondensator. Zadaniem kondensatora jest zmniejszenie iskrzenia styków przerywacza. Przebicie, przepalenie lub odłączenie kondensatora powoduje nadpalenie styków przerywacza, co może już po kilkunastu kilometrach jazdy unieruchomić silnik. Kondensator jest nierozbieralny i nie można go naprawiać. Zakładając nowy kondensator trzeba uważać, aby jego obudowa była dokładnie połączona elektrycznie z masą samochodu.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: otwieranie wszystkich samochodów we warszawie regały magazynowe spreżyny talerzowe