Oleje typu HD (Selektol, f-125)

Oleje typu HD (Selektol, f-125), zawierające dodatki myjące (detergenty), po pewnym czasie ciemnieją. Jest to zjawisko normalne w przeciwieństwie do olejów typu Regular, które ciemnieją wskutek zużycia i zanieczyszczenia.
W normalnych warunkach nie zaleca sie wymieniać olej częściej niż co 5000 km przebiegu, gdyż w świetle najnowszych badań zbyt częsta wymiana oleju nie wpływa dodatnio na trwałość silnika. Jednak w okresie mrozów (poniżej —15 o c), gdy samochód jest eksploatowany na krótkich trasach w ruchu miejskim, zaleca się wymieniać olej po przebiegu 2500 km. W takich warunkach konieczne jest częste włączanie urządzenia rozruchowego (ssania), wskutek czego następuje rozrzedzenie oleju paliwem, które nie zdąży odparować w zimnym silniku. Rozrzedzony olej traci swe własności smarne i dlatego konieczna jest szybsza jego wymiana. [hasła pokrewne: dobierz akumulator do auta, otomoto żory, inchcape bmw ]
Zużyty olej zaleca się spuszczać z miski olejowej silnika bezpośrednio po powrocie z drogi, gdy zarówno silnik, jak i sam olej są dobrze rozgrzane. Ułatwia to i przyspiesza dokładne spłynięcie Oleju. Korek spustowy oleju A znajduje sie z prawej strony miski olejowej (patrząc w kierunku silnika). Wykręca się go kluczem płaskim 14 mm, gdy samochód stoi nad kanałem lub na podnośniku.
Gdy olej całkowicie ścieknie, zakręca się z powrotem korek spustowy wraz z podkładką uszczelniającą. Następnie przez wlew Oleju D należy wlać 3 1 świeżego oleju. Jeżeli jednocześnie był wymieniany wkład bocznikowego filtru, należy wówczas wlać 3,25 1 oleju. Po wlaniu oleju trzeba zamknąć wlew i uruchomić silnik na okres ok. 1 min. Następnie należy sprawdzić od dołu miski olejowej, czy nie ma przecieków, a po kilku (2+3) min poziom oleju wskaźnikiem bagnetowym. Niezależnie od tego, po wymianie oleju, a także okresowo powinno sie sprawdzać ciśnienie Oleju w układzie smarowania. Ciśnienie oleju powinno wynosić 2,5+3,0 kG/cm2. W razie zauważenia znacznej różnicy należy zwrócić się do stacji obsługi, która wyreguluje zawór ciśnienia oleju.
Co 10 000 km przebiegu należy wymieniać wkład bocznikowego filtru oleju. W celu wyjęcia wkładu należy odkręcić śrubę pokrywy filtru kluczem płaskim lub nasadowym 14 mm, po czym zdjąć pokrywę. Trzeba przy tym zwrócić uwagę, aby nie uszkodzić uszczelki pokrywy, a wyjmując wkład nie ochlapać olejem prądnicy i paska napędu wentylatora. Przed włożeniem nowego wkładu trzeba pamiętać o konieczności wytarcia do sucha czystą szmatą obudowy filtru od wewnątrz.
Wprawdzie uszczelka F powinna dostatecznie uszczelniać pokrywę, niemniej jednak wskutek wielokrotnego odkręcania i dokręcania pokrywy może ona ulec pewnym odkształceniom. Dlatego też w razie braku zapasowych uszczelek zaleca się wykonywać rysikiem kreskę na pokrywie i obudowie filtru w tym celu, aby pokrywa była zakładana zawsze w tym samym miejscu, dzięki czemu można będzie uniknąć wyciekania oleju z filțru.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: dobierz akumulator do auta inchcape bmw otomoto żory