Na podstawie doświadczeń z zakresu obsługi samochodów importowanych można stwierdzić, że nowoczesne samochody produkcji zagranicznej wymagają innych zasad obsługi niż powszechnie stosowany system obsługi pojazdów krajowych. Należy przy tym podkreślić dwa różne zagadnienia.

Nowoczesne fabryki starają się maksymalnie uprościć czynności obsługowe. Dzięki zastosowaniu samosmarujących urządzeń oraz uproszczonych rozwiązań konstrukcyjnych znacznie wydłużono okresy między przeglądami i konserwacją poszczególnych mechanizmów. Na przykład przeguby układu kierowniczego oraz przeguby zawieszenia kół niektórych samochodów w ogóle nie wymagają smarowania. Luzy szczęk hamulcowych hamulców tarczowych regulują się samoczynnie i wymagane jest tylko okresowe sprawdzanie stanu technicznego. [więcej w: wynajem samochodów warszawa, lamborghini wypożyczalnia, darcar ]

Niektóre urządzenia konstruowane są w ten sposób, że ich obsługa w zakresie amatorskim jest niezwykle utrudniona, a nawet niemożliwa. Konstrukcja niektórych samochodów produkcji zagranicznej dostosowana jest do możliwości szybkiej obsługi autoryzowanych stacjach obsługi. Stosuje się coraz więcej urządzeń nierozbieralnych, których nie mozna naprawiać i regulować, lecz w przypadku zużycia wymienia się w stacji obsługi cały zużyty zespół.

Obsługa samochodów importowanych jest więc bardzo prosta, należy się jednak liczyć z koniecznością korzystania z autoryzowanych stacji obsługi.

Nie będzie przesady w stwierdzeniu, że racjonalnie obsługiwać samochód potrafi tylko ten użytkownik, który poznał budowę eksploatowanego samochodu i umie właściwie ocenić co można • samodzielnie wykonać, a jakie urządzenia musi obsługiwać stacja obsługi.

Największą wartość użytkową miałby taki samochód, którego wszystkie części i mechanizmy zużywałyby się proporcjonalnie w takim samym okresie. To znaczy, że np. po 100 000 kilometrów przebiegu tak samo zużyłby się silnik, podwozie, nadwozie, opony, łożyska, żarówki, szczęki hamulcowe itp. Niestety, takiego samochodu w ogóle nie można wyprodukować. Oprócz normalnego zużywania się samochodu, występującego nawet przy najbardziej prawidłowej eksploatacji, poszczególne mechanizmy zużywają sie bardzo różnie, zależnie od sposobu użytkowania i techniki jazdy. W miarę przejechania coraz większej liczby kilometrów niektóre mechanizmy rozregulowują się, wymagają obsługi lub wymiany. Można również stwierdzić, że wszystkie fabryki starają się produkować samochody jak najtaniej i stąd wiele urządzeń zbudowanych jest w sposób uproszczony, a poszczególne części są delikatne i ulegają zniszczeniu przy nieumiejętnym użytkowaniu.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: darcar lamborghini wypożyczalnia szyby samochodowe