Podwozie

Na powierzchni nadwozia ślady rdzy występują najszybciej na krawędziach błotników oraz obok otworów zatrzasków mocujących listwy ozdobne.
Przy wykonywaniu wszystkich poprawek i malowaniu części należy pamiętać, że na całkowicie wyschniętą emalie nitro można nakładać farby lub emalie olejne, natomiast emalii nitro nie wolno nakładać na farby lub emalie olejne.
Emalię nitro można szlifować specjalnym wodoodpornym papierem ściernym. W czasie szlifowania emalii nitro papier należy obficie polewać zimną wodą. Niewielkie uszkodzenia i złuszczenia lakieru można naprawiać przez malowanie pędzlem.
Przed malowaniem emalię nitro należy rozcieńczyć dolewając rozpuszczalnik nitro. Sposób malowania należy wypróbować na niewidocznych częściach nadwozia, np. pod pokrywą bagażnika.
Zmoczonym papierem ściernym (wodoodpornym) należy zeszlifować emalię aż do momentu zlikwidowania „schodków”,Specjalną farbą gruntową D pomalować tylko powierzchnię blachy C oraz krawędzie zeszlifowanej emalii (niewielkie ilości farby gruntowej można otrzymać w warsztatach lakierniczych). Następnego dnia zeszlifować i wyrównać powierzchnię emalii, stosując coraz bardziej drobnoziarnisty papier wodoodporny.Wypolerować pastą do szlifowania lakieru i natrzeć mleczkiem do polerowania nadwozi.
Z urządzeń mechanicznych nadwozia okresowego smarowania wymagają zawiasy drzwi, zamki drzwi, zatrzaski pokrywy bagażnika i pokrywy silnika. Do smarowania tych części stosuje sie gęste oleje silnikowe (np. Lux-10).
Raz na dwa lata należy zdjąć obicia wewnętrznej strony drzwi i nasmarować smarem stałym (np. ŁT-4) mechanizm podnośnika szyby. Oczyścić i pomalować dolne wewnętrzne strony drzwi. [podobne: kosta otomoto, ford elbląg, ford elbląg dostawcze ]
Podstawowym warunkiem bezpiecznej jazdy jest właściwy stan techniczny zawieszenia kół, układu kierowniczego i układu hamulcowego.
Luzy układu kierowniczego sprawdza się w następujący sposób. Sprawdzane koło powinno zwisać swobodnie, lecz nadwozie nie może opierać się na podnośniku, tzn. po uniesieniu nadwozia trzeba pod dolny wahacz uniesionego koła podstawić duży drewniany klocek, a następnie opuścić podnośnik nadwozia. Równocześnie koło z przeciwnej strony powinno być całkowicie unieruchomione (np. przez obstawienie klockami). Ujmując oburącz oponę po bokach należy silnie kołysać kołem. Najlepiej jeśli jedna osoba kołysze kołem, a druga osoba obserwuje ruchy i luzy wszystkich sworzni kulistych układu drążków kierowniczych.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: ford elbląg kosta otomoto opłaty drogowe włochy kalkulator