Definicja motoryzacji

Używając określenia motoryzacja, wielu z nas momentalnie przed oczyma pojawia się samochód. Jednakże warto uświadomić sobie, iż obszar ten jest o wiele szerszy. Jednakże samochód stał się jednym z najbardziej przydatnych jak również i praktycznych rozwiązań. Od niego praktycznie cały obszar motoryzacji wzrastał. Ponieważ dzięki temu rozwiązaniu przed użytkownikami pojawiały się nowe możliwości. Read more… »

Sposób zdejmowania opony

Każdą oponę można łatwo zdjąć z obręczy pod warunkiem że przy wyjmowaniu stopki opony z obręczy jej stopkę po przeciwnej stronie wciśnie się głęboko w wyżłobienie obręcz. Najprostszym sposobem znalezienia miejsca uszkodzenia dętki jest zanurzenie napompowanej dętki w wodzie. Miejsce uchodzenia pęcherzyków powietrza wskaże nawet najmniejsze przebicie dętki.
Podczas naprawy dętki w drodze można ją napompować, a nastepnie powierzchnię dętki przesuwać tuż obok policzka; w ten sposób można wykryć słuchem lub przez dotyk nawet małe uszkodzenia dętki. Punkt uszkodzenia oznaczamy np. ołówkiem.
celu całkowitego wypuszczenia powietrza trzeba wykręcić Wkładkę zaworu dętki. Read more… »

Obsługa ogumienia

Układ hydraulicznego wyłączania sprzęgła odpowietrza się podobnie jak układ hamulcowy. Sruba odpowietrzająca umieszczona jest na górnej ściance cylindra wyłączającego sprzęgło. Do układu hydraulicznego wyłączania sprzęgła stosuje się taki sam płyn, jak do układu hamulcowego.
Jeżeli mimo przeprowadzonej regulacji hamulce działają niezbyt sprawnie, przyczyną mogą być zużyte lub zatłuszczone szczęki hamulcowe.
Zużyte szczęki hamulcowe powinien wymienić warsztat obsługowy. Zatłuszczone szczęki hamulcowe można oczyścić po zdjęciu bębna hamulcowego. Po oczyszczeniu twardym pędzlem należy wydmuchać pył, a następnie zmyć okładzinę szczęki. Read more… »

Odpowietrzanie układu hamulcowego

Układ hamulcowy odpowietrzamy w następujący sposób:
— jedna osoba naciska pedał hamulca, oznajmiając chwile zbliżania się pedału do położenia wyczuwalnego oporu;
— w tym czasie należy odkręcić śrubę odpowietrzającą, przez którą zacznie wypływać płyn hamulcowy; śrubę odpowietrzającą należy odkręcić 0 1/2 do 3/4 obrotu, a zakręcić jeszcze dojściem pedału hamulca do położenia całkowitego wciśnięcia;

— nacisk na pedał należy zwalniać łagodnie, po czym powtórnie wcisnąć pedał;
— czynność tę należy powtarzać tak długo, aż z przewodu zanurzonego w naczyniu z płynem hamulcowym przestaną wydobywać się pęcherzyki powietrza.
W ten sposób należy odpowietrzyć wszystkie koła, rozpoczynając od kół najdalej położonych od pompy hamulcowej, a dla pewności czynność tę przy każdym z kół można powtórzyć. W czasie odpowietrzania w zbiorniku pompy hamulcowej powinna znajdować się wystarczająca ilość płynu (zwykle 3/4 pojemności zbiornika), aby wskutek braku płynu nie nastąpiło ponowne zapowietrzenie układu.
Omawiając różnice konstrukcyjne hamulców tarczowych, narzucające inne zasady obsługi, należy zwrócić uwagę na różne rozwiązania w poszczególnych samochodach. [hasła pokrewne: słupki odgradzające, blinatumomab, wypożyczalnia samochodów Warszawa ]
W samochodach FIAT 124, Polski FIAT 125P i in., w obudowie B znajduje się tylko jeden tłok zaciskający obydwie szczęki D przez poprzeczne przesuwanie się całej obudowy.
Rozwiązanie konstrukcyjne, stosowane m. in. w samochodach SKODA 100 i OPEL Rekord wymaga bardziej intensywnego pompowania płynu podczas odpowietrzania. Read more… »