Smarowanie podwozia

Skrzynka biegów oraz przekładnia główna wraz z mechanizmem różnicowym tworzą zwarty zespół napędowy, który znajduje się we wspólnej obudowie. U dołu obudowy znajduje się otwór spustowy zamknięty korkiem A, natomiast z boku znajduje się otwór wlewowy, który stanowi jednocześnie otwór kontrolny i jest zamknięty korkiem B.
Zużyty olej należy spuszczać niezwłocznie po powrocie z drogi, gdy cały zespół jest jeszcze dobrze nagrzany. Jeżeli samochód z jakichkolwiek względów nie może być eksploatowany, a chcemy wymienić olej to należy unieść tył samochodu i uruchomić silnik. Po kilku minutach pracy silnika olej rozgrzeje się na tyle, że można będzie go wymienić. W tym celu należy kluczem płaskim 14 mm wykręcić korek A. Read more… »

Dla koła napędowego współczynnik oporu toczenia ma większą wartość wskutek przenoszenia przez koło momentu obrotowego. Jeżeli straty na pokonanie oporów ruchu przy toczeniu się koła swobodnego polegają w zasadzie na poślizgu koła po nawierzchni i na rozpraszaniu się energii podczas odkształcania opony, to straty takie dla koła napędowego są znacznie większe. Wskutek istnienia momentu obrotowego poślizg opony zwiększa się, zwiększa się również odkształcenie opony. Na kole napędowym, prócz odkształceń opony wskutek działania sił pionowych, występują również odkształcenia wskutek działania sił stycznych. Odcinki opony zbliżające się w czasie obrotu koła do nawierzchni są ściskane, odcinki oddalające się rozciągane. Read more… »

Read more… »

Skrzynia naczepy zakonczona jest silnym kolnierzem z blachy

Skrzynia naczepy zakończona jest silnym kołnierzem z blachy. Skrzynia jest dodatkowo wzmocniona czterema żebrami z każdej strony. Rozładowanie skrzyni naczepy następuje przez otwarcie dna. Dwudzielna klapa dna skrzyni połączona jest ze skrzynią za pomocą trzyczęściowych zawiasów w każdej części, co umożliwia otwieranie bez jakichkolwiek trudności. Klapa wzmocniona jest sześcioma dodatkowymi żebrami zapewniającymi jej sztywność. Read more… »