Ustawienie kół rozrządu

Prawidłowe ustawienie kół rozrządu decyduje o właściwej pracy układu rozrządu, a więc i całego silnika. Koła należy ustawiać np. po wymianie łańcucha napędowego, ponieważ wał rozrządu w omawianych silnikach FIAT 850 napędzany jest od wału korbowego za pomocą specjalnego cichobieżnego łańcucha o podwójnej szerokości. W tym celu należy:
1. Ustawić na zaworach pierwszego cylindra luz 0,375 mm.
2. Read more… »

Zdejmowanie i zakładanie aparatu zapłonowego

Jeżeli aparat zapłonowy był wyjmowany, np. do naprawy, po sprawdzeniu prawidłowej pracy odśrodkowego i podciśnieniowego regulatorów wyprzedzenia zapłonu, należy założyć go do silnika, ustawiając w sposób gwarantujący zapłon we właściwym momencie.
1. Ustawić tłok czwartego cylindra w ZZ w końcu suwu sprężania. Popychacze i dźwigienki zaworów są wówczas luźne, a oba zawory zamknięte. Zawory cylindra pierwszego są otwarte pod naciskiem dźwigienek.
2. Read more… »

Poziom paliwa

Jeżeli gaźnik jest prawidłowo wyregulowany, silnik powinien natychmiast reagować na gwałtowne zmiany położenia pedału przyspieszenia.
W okresie zimowym można nieco zwiększyć obroty biegu jałowego silnika. W tym celu śrubę B należy wkręcić 0 1/4 do 1/2 obrotu.
W okresie docierania silnika wskazane jest również utrzymanie nieco zwiększonych obrotów biegu jałowego (jak w okresie zimowym) do pierwszych 1000+1500 km.
Poziom paliwa w komorze pływakowej gaźnika sprawdza się w dwóch przypadkach:
— jeżeli gaźnik był rozbierany, czyszczony, naprawiany,
— jeżeli silnik zużywa nadmierną ilość paliwa, pomimo iż jego stan techniczny jest bez zarzutu, a cały układ napędowy samochodu sprawny.
Sprawdzenie poziomu paliwa w komorze pływakowej omawianych modeli gaźników wymaga każdorazowo odkręcenia pokrywy komory pływakowej.
Po odkręceniu pokrywy komory pływakowej i sprawdzeniu stanu uszczelki, należy pokrywę ustawić pionowo.
Uszczelka musi być równa i ściśle przylegać do pokrywy. Do przeprowadzenia pomiaru położenia pływaka w stosunku do płaszczyzny uszczelki potrzebny jest sprawdzian, który może być wykonany w postaci przymiaru walcowego o dwóch średnicach 7 i 14 mm.
Pomiar ten polega na ustaleniu, czy w dolnym położeniu pływaka odległość jego w najniższej części wynosi 7 mm oraz czy w górnym położeniu (odgiętym w bok) pływaka odległość ta nie przekracza 14 mm. [hasła pokrewne: Samochody używane, podesty magazynowe, przyczepy samochodowe ]
W przypadku innego położenia pływaka należy przez odginanie lub doginanie zderzaka i końcówki ramienia pływaka ustawić pływak w obu położeniach w wymaganej odległości. Podczas pomiaru ramię pływaka należy przytrzymywać lekko palcem.
Przed przystąpieniem do pomiaru poziomu paliwa należy obowiązkowo sprawdzić, czy pływak nie jest uszkodzony i nie ma w jego wnętrzu paliwa. Read more… »

Pietrobus DENNIS Loline

Piętrobus DENNIS Loline. Nieniosące nadwozie szkieletowe jest osadzone na sztywnej ramie i przymocowane do niej śrubami. Charakterystyczną cechą konstrukcji nadwozia jest dość szerokie przejście pomiędzy przednimi drzwiami i schodami prowadzącymi na górny poziom. Na uwagę zasługuje łatwość obserwowania z siedzenia kierowcy drzwi przednich oraz wykorzystanie przestrzeni nad skrzynką biegów jako pomieszczenia do składania bagażu ręcznego. Autobus HENSCHEL HS 160 USL. Read more… »