Rozwiązania w motoryzacji

Rozwiązanie jakie wyłoniło się kilkanaście lat wstecz, po dziś dzień jest niezwykle doceniane, jak również i nieustannie poprawiane. Ponieważ rynek oferuje nam co raz to nowsze, jak również i bardziej skomplikowane rozwiązania. Jednakże każde z nich ma swoją z góry przypisaną funkcjonalność, jak również i praktyczność. By bardziej jednak przybliżyć powyższe słowa, warto jest wyjaśnić, na jakim elemencie się skupiamy. Mianowicie obszarem naszych rozważań jest motoryzacja. Read more… »

Luksusowe samochody

Codziennie media donoszą, że żyjemy w dobie kryzysu, słyszymy informacje o zwolnieniach, mniejszej aktywności konsumentów. Jest jednak branża, która mimo spowolnienia gospodarczego odnotowuje spore zyski i nie doświadcza skutków kryzysu. Są to artykuły luksusowe. Generalnie branża motoryzacyjna boryka się ze sporymi stratami, zwłaszcza na rynku europejskim. Prawie każdy z nas słyszał o kłopotach Fiata, który zamyka produkcję jednego ze swoich modeli, ponieważ rząd włoski żąda, aby cała produkcja Fiata odbywała się we Włoszech i tworzyła miejsca pracy dla dotkniętych plagą bezrobocia Włochów. Read more… »

Pierwszy pojazd

O zakupie pierwszego, własnego samochodu lub wymianie na nowszy model i lepszą markę marzy niejeden z nas. Niestety, marzeń nie da zrealizować się bez pieniędzy. Coraz popularniejsze są kredyty na zakup samochodu. W zależności od banku, czy firmy pożyczkowej można uzyskać kredyt tylko na nowy samochód lub na zakup pojazdu niezależnie od jego wieku. Ciekawym rozwiązaniem są pożyczki oferowane przez producentów samochodów, które dostępne są wyłącznie z autoryzowanych salonach, a więc można je uzyskać jedynie na zakup samochodów oferowanych w salonie. Read more… »

Bardziej dostępny produkt

width=380Samochód staje się coraz bardziej dostępnym produktem. Rozwijają się punkty sprzedaży aut. Klient może je zakupić w salonie, w komisie, na giełdzie, czy skorzystać z ogłoszeń prasowych lub internetowych. Według badań opinii publicznej od lat za bezpieczny sposób zakupu samochodu uchodzi giełda. Na giełdzie spotykają się kupujący i sprzedający. Read more… »

Przyspieszanie i hamowanie

Podczas badań testowych samochodu VW 1500 przez POPULAR MOTORING na przestrzeni 2000 mil uzyskano w różnych warunkach następujące wyniki:

— jazda przy dużym ruchu ulicznym z prędkością 64 km/h — 8,1 IJ

— jazda na drodze I kl. z prędkością 112 km/h — 9,2 1/100 km

— najmniejsze zużycie paliwa podczas jazdy z prędkością 80 km/h 6,3 1/100 km

— najmniejsze zużycie paliwa podczas jazdy w ruchu miejskim z prędkością 64 km/ h — 7,35 1/100 km

— Średnie zużycie paliwa podczas testu — 8,2 1/100 km

— średnie zużycie paliwa podczas jazdy na drodze I kl. ze średnią prędkością oraz bez gwałtownego przyspieszania i hamowania 7,1 1/100 kn-L

Przytoczone tu dane umożliwiają ogólną orientację co do zużycia paliwa przez samochód będący w nienagannym stanie technicznym, w różnych warunkach drogowych i przy różnych prędkościach jazdy. Jeżeli użytkownik zaobserwuje, że w jego samochodzie zużycie paliwa wzrasta lub znacznie przekracza wartości podane na wykresach oraz w testach, a stan silnika nie budzi zastrzeżeń, trzeba sprawdzić przede wszystkim regulację zapłonu i gaźnika. Należy jednak przy tym pamiętać, że lepiej spalić 0,5 1/100 km benzyny więcej, niż jeżdzić na mieszance zbyt ubogiej, gdyż powoduje to pogorszenie osiągów i szybkie wypalanie się zaworów w silniku. Read more… »

Zużycie paliwa wg DIN 70030

Zużycie paliwa wg DIN 70030 wynosi dla samochodu VW z silnikiem 1200 — 7,5 1/100 km, z silnikiem 1300 — 8,5 1/100 km, z silnikiem 1500 — 8,8 1/100 km. Wytwórnia VW zaleca stosować do silników 1200 i 1300 paliwo o liczbie oktanowej 87, a do silnika 1500 — o liczbie oktanowej 91. W związku z tym w Polsce należy do wszystkich omawianych silników stosować benzynę żółtą o LO 94. Niektórzy użytkownicy samochodów VW (ze względów oszczędnościowych) stosują benzynę niebieską. Być może kierują się stosunkowo niskim stopniem sprężania w silnikach VW. Read more… »

Na podstawie doświadczeń z zakresu obsługi samochodów importowanych można stwierdzić, że nowoczesne samochody produkcji zagranicznej wymagają innych zasad obsługi niż powszechnie stosowany system obsługi pojazdów krajowych. Należy przy tym podkreślić dwa różne zagadnienia.

Nowoczesne fabryki starają się maksymalnie uprościć czynności obsługowe. Dzięki zastosowaniu samosmarujących urządzeń oraz uproszczonych rozwiązań konstrukcyjnych znacznie wydłużono okresy między przeglądami i konserwacją poszczególnych mechanizmów. Na przykład przeguby układu kierowniczego oraz przeguby zawieszenia kół niektórych samochodów w ogóle nie wymagają smarowania. Luzy szczęk hamulcowych hamulców tarczowych regulują się samoczynnie i wymagane jest tylko okresowe sprawdzanie stanu technicznego. Read more… »

Smarowanie samochodu

Read more… »

Materiały i narzędzia

W stacjach benzynowych Centrali Produktów Naftowych można nabyć następujące gatunki benzyny samochodowej.
— Etylinę 78 — barwioną na kolor niebieski, o liczbie oktanowej nie niższej niż 78.
— Etylinę 94 — barwioną na kolor żółty, o liczbie oktanowej nie niższej niż 94.
Te dwa rodzaje benzyn mają składniki silnie trujące. Benzyn tych nie używa się do mycia, czyszczenia itp. Również trujące są pary i spaliny benzyny etylizowanej, dlatego nie należy uruchamiać silnika w zamkniętym pomieszczeniu.
Etylinę 78 stosuje się do silników o stopniu sprężania nie większym niż 7, a Etylinę 94 stosuje się do silników o stopniu sprężania większym niż 7.
Do samochodowych silników dwusuwowych stosuje się mieszankę benzyny z olejem silnikowym lub specjalnym olejem do silników dwusuwowych. Olej ten należy wymieszać z benzyną jeszcze przed Wlaniem do zbiornika w samochodzie. Ilość dolewanego oleju zależy od zaleceń instrukcji obsługi danego samochodu i wynosi około 1 litr oleju na 20+30 litrów benzyny. Read more… »

Amatorska obsługa samochodu

Do wykonywania amatorskiej obsługi samochodu nie potrzeba budować kanału pod całą długością samochodu. Wystarczy, jeżeli kanał będzie sięgał tylko do połowy długości garażu. Szerokość kanału nie powinna przekraczać 97 cm, a jego głębokość musi wynosić co najmniej 110 cm.
Jeżeli kanał nie jest używany, należy przykryć go poprzecznymi deskami o grubości około 40 mm.
W tylnej części podłogi należy umocować dwa trójkątne klocki lub poprzeczną belkę. Podczas wjeżdżania do garażu tylne koła oprą się na tej belce, zapobiegając uderzeniu tyłem samochodu o ścianę. [podobne: wynajem samochodów warszawa, motoryzacja definicja, darcar ]
Samochód powinien stać w garażu zawsze w położeniu umożliwiającym szybki wyjazd, a więc przodem w stronę drzwi wyjazdowych.
Na bocznych ścianach w tylnej części garażu należy umieścić półki na smary, smarownicę i narzędzia, których nie wozi się stale w samochodzie.
W suficie tylnej części garażu powinien być wywietrznik. Read more… »