Prądnica i regulator prądnicy

W okresie mrozów akumulator powinien być częściej sprawdzany i w miarę potrzeby doładowywany. Elektrolit o zbyt małej gęstości może zamarznąć i zniszczyć akumulator.
Jeżeli samochód w okresie zimy jest eksploatowany bez garażu, akumulator można osłonić płytkami styropianu.
Jeżeli samochód nie jest używany przez 4+5 tygodni, akumulator samoczynnie rozładowuje się. W takim więc przypadku akumulator należy wyjąć z samochodu i oddać do naładowania. Pozostawienie przez dłuższy czas nie używanego akumulatora bez ładowania może doprowadzić do zupełnego zniszczenia płyt. [patrz też: samochody poleasingowe, wypożyczalnia samochodów poznań, wypożyczalnia samochodów Warszawa ]
Prawidłowo eksploatowany akumulator powinien pracować sprawnie przez okres około trzech lat lub nawet dłużej.Podczas cotygodniowych przeglądów należy sprawdzać i ewentualnie regulować naciąg paska klinowego prądnicy.
Wewnętrznych części i uzwojeń prądnicy nie wolno przemywać benzyną lub rozpuszczalnikami. Po zdjęciu blaszanej osłony można małym suchym pędzelkiem oczyścić twornik i szczotki prądnicy, a następnie wydmuchać pył strumieniem sprężonego powietrza (np. pompką do opon).
Łożyska niektórych prądnic smarowane są przez małe smarowniczki, a okresy smarowania podają instrukcje obsługi. Jeżeli prądnica ma łożyska smarowane smarem stałym, należy po przebiegu około 20 000 km wyjąć prądnicę i zanieść do warsztatu specjalistycznego w celu nasmarowania oraz ewentualnej wymiany łożysk.
Stopień zużycia łożysk prądnicy można określić przez silne naciskanie na koło pasowe po zdjęciu paska napędowego. Nadmierne luzy łożysk mogą znacznie przyspieszyć zużycie komutatora i szczotek. Wymiana komutatora i wirnika jest znacznie kosztowniejsza niż wymiana łożysk prądnicy.
Jeżeli szczotki prądnicy są zużyte (po przebiegu około 30 000 km), należy wstawić nowe szczotki, które jednak wymiarami, kształtem i rodzajem tworzywa muszą odpowiadać typowi danej prądnicy. Zaciski przewodów prądnicy powinny być starannie dokręcone, a złącza przewodów osłonięte gumowymi izolatorami.
Regulator prądnicy prądu stałego połączony jest w jeden zespół z samoczynnym wyłącznikiem. Podczas okresowych przeglądów sprawdza się dokręcenie zacisków przewodów oraz stan izolacji przyłączonych przewodów. Zespół regulatora prądnicy należy chronić przed zalewaniem wodą lub innymi cieczami. Bez odpowiedniego doświadczenia i specjalnych laboratoryjnych przyrządów nie można regulować lub naprawiać regulatora prądnicy. Urządzenie to powinno być regulowane wyłącznie w specjalistycznym warsztacie.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: samochody poleasingowe Samochody używane wypożyczalnia samochodów poznań