Przechowywanie nieeksploatowanego samochodu

Jeżeli np. w okresie zimy samochód nie jest używany, należy go odpowiednio zabezpieczyć w następujący sposób.
Przez otwór świecy wlewa się do każdego cylindra łyżkę czystego oleju silnikowego, a następnie, nie włączając zapłonu, korbą rozruchową (lub rozrusznikiem, jeżeli do silnika nie przewidziano korby rozruchowej) obraca wał korbowy w celu rozprowadzenia oleju na gładzi cylindrowej, po czym wkręca się świece zapłonowe.
Ponieważ wilgoć mogłaby przedostawać się do cylindrów przez otwarte zawory, należy zamknąć otwór wlotu powietrza do gaźnika. W tym celu otwór filtru powietrza zakleja się papierem pergaminowym, pokrytym warstwą smaru stałego. Kawałkiem listewki, owiniętym tłustą szmatą, zapycha się wylot rury wydechowej.
Wodę z układu chłodzenia spuszcza sie całkowicie przez otwarty kranik w dolnym zbiorniku chłodnicy i w dolnej części kadłuba silnika.
Po uzupełnieniu oleju należy dobrze zamknąć pokrywkę zatrzaskami C na rurze wlewowej. Poziom oleju w silniku podczas pierwszych 5000 km należy sprawdzać co 250 km. [hasła pokrewne: długoterminowy wynajem samochodów, samochody, samochody dostawcze ]
Zużyty olej należy spuszczać natychmiast po powrocie z drogi, gdy silnik jest właściwie rozgrzany. Korek spustowy A w misce olejowej dostępny jest od spodu samochodu pod silnikiem. Po raz pierwszy po 1000 km, a następnie, jeśli warunki pracy samochodu są trudne, należy zmieniać olej co 3000 km. Pojemność miski olejowej wynosi 2,5 l oleju. Należy zawsze używać oleju tego samego gatunku, który był poprzednio. W przypadku zmiany gatunku oleju, przed wlaniem nowego gatunku układ smarowania należy starannie przepłukać.
Zależnie od warunków eksploatacji filtr powietrza należy przemywać co 5000 km. W celu zdjęcia filtru należy odkręcić śrubę A. Filtr należy przemywać przez zanurzenie w benzynie ekstrakcyjnej, a następnie suszyć przedmuchując sprężonym powietrzem.
W zasadzie podczas eksploatacji żadna obsługa nie jest konieczna. CO pewien czas należy gaźnik z zewnątrz oczyścić i wytrzeć do sucha.
Przynajmniej raz w roku lub po przebiegu 10 000 km należy oczyścić pływak znajdujący się w zbiorniku paliwa. W pływaku znajduje się element filtrujący. Czynność tę powinna wykonać stacja obsługi.
Samochód CITROEN Dyane 6 ma 5 punktów smarowania, które w zasadzie co 5000 km, a w trudnych warunkach eksploatacyjnych częściej, należy smarować. Za pomocą smarownicy ciśnieniowej ze smarem stałym 2S należy smarować sworznie zwrotnicy.
Poziom oleju powinien sięgać do dolnej krawędzi otworu. Wymianę oleju w skrzynce biegów przeprowadza się co 20 000 km. Po tym przebiegu należy jednocześnie nasmarować cięgło sprzęgła oraz linkę napędzającą licznik.
Nie należy nigdy smarować cięgła zmiany biegów ze względu na to, że w układzie cięgła zastosowano tulejki samosmarne.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: długoterminowy wynajem samochodów samochody samochody dostawcze