Przechowywanie samochodu bez garażu

Przechowywanie samochodu bez garażu (na wolnym powietrzu) jest przyczyną systematycznego niszczenia wszystkich jego urządzeń. Klimat Polski różni się zasadniczo od klimatu takiego kraju, jak np. Włochy, gdzie samochód przez cały rok może być przechowywany bez garażu.

Ciągłe zmiany atmosferyczne, deszcz, wiatr, działanie słońca i mróz znacznie przyspieszają niszczenie samochodu. Korozji (rdzewieniu, śniedzieniu itp.) ulega nie tylko nadwozie samochodu, ale również precyzyjne części mechanizmów.

Słońce i mróz niszczą gumę i lakier nadwozia, wilgoć przyspiesza rdzewienie płyty podłogowej, częste uruchamianie zimnego silnika przyspiesza jego zużycie. [hasła pokrewne: wynajem samochodów warszawa, warsztat samochodowy szczecin, Warsztat samochodowy Wrocław ]

Doświadczeni kierowcy twierdzą, że samochód zużywa się w takim samym stopniu podczas jazdy, jak i w czasie długotrwałych postojów.

Przedwczesnemu zużyciu można zapobiec przez przechowywanie samochodu w racjonalnie urządzonym garażu, który stanowi nie tylko ochronę samochodu przed wpływami atmosferycznymi, lecz powinien być wyposażony w urządzenia ułatwiające obsługę samochodu.

Najbardziej praktyczne są garaże murowane z podłogą na poziomie jezdni (podwórka). Garaże budowane w zespołach (tzw. boksy) są cieplejsze, a jednostkowy koszt budowy mniejszy niż przy budowie garaży wolno stojących.

Garaże pod budynkami są bardzo wygodne i ciepłe, lecz budowany często zbyt stromy zjazd utrudnia wyjeżdżanie. Zwłaszcza w okresie zimy, kiedy zjazd pokryty jest śniegiem lub lodem, może nastąpić zarzucenie samochodu na pochyłości zjazdu.

Centralne ogrzewanie garażu jest na pewno bardzo wygodne, ale niekonieczne. Jeżeli samochód używany jest codziennie, to zamknięty w murowanym nieogrzewanym garażu daje się łatwo uruchomić następnego dnia. Jeżeli samochód nie jest używany przez okres zimy, to ogrzewanie wnętrza garażu jest niepotrzebnym wydatkiem. Najważniejsze, aby garaż był suchy, nawet gdyby nie był ogrzewany.

Przenośne garaże metalowe nie stanowią dostatecznej osłony przed mrozem. Garaże takie można od strony wewnętrznej ocieplić przez wybicie płytami pilśniowymi, które przekłada się izolatorem termicznym (np. watą szklaną). W garażach metalowych lub innych przenośnych koniecznie należy wykonać podłogę odporną na wilgoć. Ustawianie samochodu w garażu bezpośrednio na wilgotnym piasku powoduje szybkie zniszczenie płyty podłogowej i części podwozia.

Wymiary budowanych garaży są bardzo różne, Garaż powinien być dłuższy o około 1 m niż wynosi długość samochodu. Przeciętnie długość wewnętrzna garażu wynosi około 5 m, a szerokość około 2,80 do 3 m.

Wysokość garażu nie powinna być mniejsza niż wzrost kierowcy.

Do samodzielnego wykonywania smarowania i kontroli podwozia przydatny jest kanał obsługowy. Budowa kanału obsługowego powinna odbywać się pod nadzorem odpowiedniego fachowca. Ponieważ gazy spalinowe ścielą się w najniżej położonych przestrzeniach garażu, wnętrze kanału obsługowego powinno mieć dodatkową wentylację.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: szyby samochodowe warsztat samochodowy szczecin Warsztat samochodowy Wrocław