Przewody wysokiego napięcia

Nie zaleca się wymieniania świec zapłonowych na świece o innej wartości cieplnej. Jeżeli fabryczna instrukcja obsługi zaleca stosowanie np. do samochodu FIAT 125P świec zapłonowych oznaczonych symbolem BOSCH W200 T30, to nie można używać innych Świec o nie sprawdzonej wartości cieplnej. Można natomiast według wartości podanych w instrukcji obsługi zastosować świece o takiej samej wartości cieplnej, lecz innej marki, np. CHAMPION N9Y lub MARELLI CW240L.
Wkręcając świecę w głowicę silnika należy sprawdzić, czy każda świeca ma właściwą uszczelkę miedziano-azbestową. Wkręcanie świecy bez uszczelki lub zakładanie dwóch uszczelek na jedną świecę zmienia wartość cieplną świecy.
Przewody wysokiego napięcia nie mogą być popękane lub przełamane.
W celu wymiany przewodu wysokiego napięcia należy końcówkę przewodu wykręcić z bakelitowej nasadki świecy. Nowy przewód A należy Ściąć prostopadle, wsunąć w tulejkę B i wkręcić do oporu na gwint śruby C. Wewnątrz nasadki znajduje się dodatkowy opór D, który nie powinien być pęknięty lub wykruszony. [hasła pokrewne: długoterminowy wynajem samochodów, regały magazynowe, regały magazynowe dostawcze ]
Końcówka przewodu wysokiego napięcia od strony cewki zapłonowej lub od strony kopułki rozdzielacza jest zakończona mosiężną obejmą, która oprócz przewodzenia prądu elektrycznego służy do mechanicznego osadzenia przewodu w gnieździe. Po prostopadłym ucięciu przewodu należy tępym scyzorykiem ściąć izolacje i zsunąć ją z drutu, pozostawiając wystający drut o długości około 3 mm. Po nałożeniu mosiężnej obejmy B wystające druciki rozgina się w kształcie gwiazdki i zalutowuje cyną. Podczas lutowania przewodów lub innych części elektrotechnicznych nie wolno używać kwasów oczyszczających, lecz pasty do lutowania.
Styki przerywacza są niewielkim, ale niezwykle ważnym urządzeniem wymagającym starannej obsługi. Styki przerywacza w każdym samochodzie po kilku tysiącach kilometrów wypalają się i zanieczyszczają. Na jednym ze styków przerywacza tworzy się charakterystyczny stożek, natomiast na drugim styku powstaje zagłębienie.
Styki przerywacza można w zasadzie oczyścić bez wyjmowania z aparatu zapłonowego, używając specjalnego cienkiego pilniczka. Ponieważ jednak czyszczenie styków zmienia wielkość przerwy miedzy stykami, najlepiej wyjąć styk ruchomy (tzw. młoteczek) i styk nieruchomy (tzw. kowadełko) z aparatu zapłonowego. Wyjęte styki należy dokładnie oczyścić pilniczkiem korundowym. Jeżeli styki przylegają niewłaściwie, to dźwignię styku ruchomego można dogiąć posługując się cienkimi szczypcami. Silnik będzie działać również wtedy, gdy styki ustawione są nieprawidłowo, lecz doprowadzi to do szybkiego ich zużycia i może stać się przyczyną utrudnionego rozruchu silnika.
Podstawka styku nieruchomego jest elektrycznie połączona z masą samochodu. Styk ruchomy natomiast powinien być od masy dokładnie odizolowany i połączony z przewodem niskiego napięcia cewki zapłonowej.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: długoterminowy wynajem samochodów regały magazynowe samochody dostawcze