Przy nawierzchniach gruntowych (miekkich)

Przy nawierzchniach gruntowych (miękkich), podlegających odkształceniom w znacznym stopniu (drogi piaszczyste, grunt błotnisty), wielkość nacisku jednostkowego zależy również od stopnia zagłębienia się koła w gruncie. Dla dróg gruntowych o gruncie słabo zwięzłym zwiększenie nacisku następuje wskutek zagłębienia się koła w gruncie. Stąd wniosek, że należy dążyć do zmniejszenia nacisku jednostkowego na tego rodzaju grunt przez stosowanie opon, przy których zapewniona jest dostatecznie duża powierzchnia dotyku. Ten sam wynik osiąga się przez powiększenie ilości osi samochodu lub stosowanie tzw. kół bliźniaczych. Przy nawierzchniach, twardych, powszechnie stosowanych, nacisk jednostkowy kół samochodów wynosi średnio: – dla samochodów osobowych 1,5 – 2,5 Kg/cm2, – dla samochodów ciężarowych 3,0 – 5,5 kG/cm2 b. Zdolność samochodu do rozwijania szybkości [podobne: ford brzezińska, ford gliwice, zakładanie aparatu ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: ford brzezińska ford gliwice zakładanie aparatu