Regulacja luzów zaworów

W okresie normalnej eksploatacji wytwórnia zaleca regulację zaworów co 10 000 km lub wówczas, gdy praca zaworów staje się nadmiernie hałaśliwa. Luz zaworów należy mierzyć wówczas, gdy silnik jest zimny. Luz zaworów ssących i wydechowych powinien wynosić 0,15 mm, W celu sprawdzenia i wyregulowania luzu zaworów należy: — zdjęć filtr powietrza,
— zdjąć głowicę aparatu zapłonowego wraz z przewodami świec, odłączyć cięgło przepustnicy gaźnika, — zdjąć pokrywę zaworów.
Luz zaworów reguluje się za pomocą klucza oczkowego i nasadowego oraz szczelinomierza. Pasek szczelinomierza o grubości 0,15 mm powinien się wsuwać między dźwignię a trzonek z niewielkim, lecz wyczuwalnym oporem. Wielkość tego luzu ustala się przez zluźnienie kluczem oczkowym B przeciwnakrętki D i odpowiednie przekręcenie śruby regulacyjnej C kluczem nasadowym A. Luz zaworów należy regulować w kolejności pracy cylindrów 1 3 4—2 według następującej zasady:
— gdy zawory czwartego cylindra są otwarte, reguluje się luzy zaworów pierwszego cylindra;
— gdy zawory drugiego cylindra są otwarte, reguluje się luzy zaworów trzeciego cylindra;
— gdy zawory pierwszego cylindra są otwarte, reguluje się luzy zaworów czwartego cylindra;
— gdy zawory trzeciego cylindra są otwarte, reguluje się luzy zaworów drugiego cylindra.
Przed założeniem pokrywy zaworów należy sprawdzić stan jej uszczelki. W razie uszkodzenia uszczelki należy ją wymienić. Jeżeli nie ma oryginalnej uszczelki, to można ją wyciąć z arkusza płyty korkowej o grubości 3+4 mrn.
Nadmierny szum wyraźnie słyszalny pod pokrywą napędu rozrządu podczas pracy silnika świadczy o zużyciu łańcucha. Należy wówczas wymienić łańcuch napędu rozrządu, pamiętając jednak o konieczności prawidłowego wzajemnego ustawienia kół łańcuchowych. W tym celu należy wykonać następujące czynności: [przypisy: pokrowce samochodowe, Wypożyczalnia samochodów Gdańsk, Wypożyczalnia samochodów dostawczych ]
— sprawdzić prawidłowość ustawienia luzów zaworów pierwszego cylindra;
— pokręcając wałem korbowym silnika doprowadzić do suwu sprężania w pierwszym cylindrze; dalsze powolne obracanie wału powoduje przesuniecie tłoków pierwszego i czwartego cylindrów do położenia ZZ, co można zauważyć dzięki pokryciu sie punktu na kole zamachowym ze znakiem 0 na obudowie (oba zawory pierwszego cylindra powinny być wówczas zamknięte);
— pokręcając dalej wałem korbowym należy doprowadzić do takiego położenia kół łańcuchowych; wówczas rozrząd jest prawidłowo ustawiony.
Po założeniu łańcucha i kół łańcuchowych Śruby i nakrętki mocujące koła należy dokręcać ostrożnie kluczem dynamometrycznym, aby nie zmienić wzajemnego położenia obu wałów

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: pokrowce samochodowe Wypożyczalnia samochodów dostawczych Wypożyczalnia samochodów Gdańsk