Regulacja naciągu pasków klinowych

W omawianych silnikach napęd pompy wody oraz prądnicy przenoszony jest z koła pasowego osadzonego na wale korbowym za pomocą dwóch pasków klinowych.
Ponieważ paski te ulegają w czasie eksploatacji wydłużeniu, niezbędna jest okresowa regulacja ich naciągu. Naciąg należy sprawdzać po każdych 5000 km przebiegu oraz co 500 km przez pierwsze 1500 km, jeżeli założono nowy pasek. Ugięcie paska pod naciskiem kciuka nie powinno być większe niż 10 do 15 mm. Należy o tym pamiętać, że zbyt słabo napięty pasek klinowy napędu pompy wody jest najczęściej przyczyną przegrzewania się silnika.
Oba paski nie są współwymienne, mimo ich prawie identycznej budowy i wymiarów. Pasek napędu pompy wody ma nr katalogowy 4108793, a pasek napędu prądnicy nr katalogowy 4108792:
Naciąg paska napędu prądnicy zmienia równocześnie naciąg paska napędu pompy wody, tak że jedna regulacja pociąga za sobą zawsze drugą, natomiast zmiana naciągu paska napędu pompy wody nie zmienia naciągu pierwszego. [więcej w: Na zlecenie otwieranie samochodów warszawa, taśmy transportujące, Części samochodowe od najlepszych producentów ]
Naciąg pierwszego paska klinowego napędu prądnicy reguluje sie po zluzowaniu śrub łączących wsporniki obudowy prądnicy z kadłubem silnika przez odciągnięcie prądnicy ku górze.
Podczas tej czynności nie wolno dopuścić do zbyt dużego napięcia paska klinowego napędu prądnicy (strzałka ugięcia nie niższa od 10 mm w środku jego długości), żeby nie obciążyć nadmiernie łożysk tocznych prądnicy. Po skończonej regulacji obie Śruby należy silnie dokręcić.
Naciąg drugiego paska prądnicy przeprowadza się po skończeniu regulacji pierwszego. Czynność ta polega na zmianie liczby podkładek odległościowych na kole pasowym napędu pompy wody, wskutek czego zmienia się średnica robocza koła. Należy zwrócić przy tym uwagę, że zwiększanie liczby podkładek odległościowych powoduje zmniejszenie średnicy roboczej koła pasowego, a więc zwiększenie strzałki ugięcie paska. Natomiast zmniejszenie liczby podkładek zwiększa średnicę roboczą koła i powoduje zwiększenie napięcia paska.
Podkładki wyjęte spomiędzy połówek koła pasowego napędu pompy wody nalezy założyć na zewnątrz tego koła pod nakrętki trzech śrub łączących koło pasowe w jedną całość.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: Części samochodowe od najlepszych producentów Na zlecenie otwieranie samochodów warszawa taśmy transportujące