Smarowanie silnika

Drugim ważnym czynnikiem jest sposób jazdy. Najbardziej ekonomiczne zużycie paliwa uzyskuje się jadąc z równomierną prędkością, bez gwałtownego przyspieszania i hamowania. W miarę wzrostu prędkości zużycie paliwa również wzrasta.
Trzecim nie mniej ważnym czynnikiem jest utrzymanie w nienagannym stanie zespołów i mechanizmów samochodu oraz przepisowego ciśnienia w ogumieniu.
Stosując właściwy olej i racjonalnie eksploatując samochód można bez żadnej naprawy silnika przejechać 100 000 km. Zastosowanie w silniku odśrodkowego filtru oleju A zabezpiecza układ smarowania w niezawodny sposób przed zanieczyszczeniami mechanicznymi. Obsługa tego filtru sprowadza Się tylko do okresowego jego czyszczenia po przebiegu 15 000 km.
Obsługa układu smarowania przez użytkownika polega przede wszystkim na kontroli poziomu oleju, wymianie oleju po określonym przebiegu oraz wymianie wkładu bocznikowego filtru oleju. [hasła pokrewne: motoryzacja regały magazynowe, tachodrive, stojaki rowerowe ]
Poziom oleju w misce olejowej silnika należy sprawdzać nie rzadziej niż co 500 km. Do pomiaru służy prętowy wskaźnik C, umieszczony z boku silnika. Wskaźnik ma oznaczenia maksymalnego i minimalnego poziomu oleju. Nalewanie powyżej górnej kreski jest niewskazane, ponieważ prowadzi do osadzania się tzw. nagaru na tłoku i ściankach komory spalania. Użytkowanie silnika z ilością oleju nie sięgającą do dolnej kreski grozi zatarciem i zniszczeniem go. [podobne: długoterminowy wynajem samochodów, regały magazynowe, regały magazynowe dostawcze ]
Prawidłowe sprawdzenie poziomu oleju powinno odbywać się w następujący sposób:
— ustawić samochód na poziomej płaszczyźnie;
— zaczekać kilka minut po wyłączeniu silnika, aby olej całkowicie spłynął do miski olejowej.
wyjąć wskaźnik poziomu oleju, wytrzeć go czystą szmatą, włożyć ponownie w otwór, wyjąć i sprawdzić, czy ślad oleju znajduje się między znakami.
W razie stwierdzenia ubytku, należy dolać świeżego oleju ta kiego samego gatunku, jaki znajduje się w misce olejowej silnika. Pełną wymianę oleju w silniku (po dotarciu) przeprowadza się po przebiegu 5000 km lub po 6 miesiącach, jeżeli samochód był mało eksploatowany.
Według zaleceń wytwórni do silnika należy stosować wysokogatunkowe oleje o następujących lepkościach:
— w temperaturze otoczenia —150C SAB łow w temperaturze otoczenia od O O C do —15 0 C SAE 20 — w temperaturze otoczenia powyżej O O C do 30 0 C SAB 30 — w temperaturze otoczenia powyżej 30 0 C SAE 50 wielozakresowe dla klimatu zimnego SAE łow — 30 — wielozakresowe dla klimatu ciepłego SAE 20W — 40 W warunkach krajowych CPN zaleca stosowanie oleju wielozakresowego Selectol. Biorąc jednak pod uwagę jakość olejów Selectol i f-125, a szczególnie ich własności w niskiej temperaturze, wydaje się bardziej celowe stosowanie oleju f-125.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: długoterminowy wynajem samochodów regały magazynowe samochody dostawcze