Smarowanie urządzeń

Najłatwiejszą pracą jest smarowanie urządzeń i czynności te może bez specjalnych narzędzi wykonać każdy kierowca. Urządzenia smarowane olejem należy smarować niewielką ilością oleju, ponieważ jego nadmiar powoduje przyklejanie się pyłu i kurzu. Wewnętrzne części aparatu zapłonowego smaruje się oszczędnie, aby resztki odrzuconego oleju nie zanieczyściły styków przerywacza.
Stalowe linki cięgieł zatrzasku pokrywy silnika i bagażnika smaruje się gęstym olejem przy obu końcach stalowych pancerzy.
Jeżeli łożyska dźwigien sterowania gaźnikiem wykonane są z gumy, nie należy ich smarować olejem lub smarem stałym, ponieważ oleje rozpuszczają gumę. Gumowe tulejki — łożyska dźwigien smaruje się niewielką ilością płynu hamulcowego.
Z urządzeń wymienionych w punkcie b) najczęstszej kontroli wymaga smarowanie silnika.
Przynajmniej raz na dzień lub po przebiegu każdych 300 km należy sprawdzać poziom oleju w misce olejowej silnika. Do sprawdzania poziomu oleju w silniku służy specjalny pręt wskaźnikowy. [więcej w: wynajem samochodów warszawa, motoryzacja definicja, darcar ]
Z praktycznych doświadczeń wiadomo jednak, że nie jest to najbardziej celowe. Po przepłukaniu duża ilość oleju wrzecionowego pozostaje w silniku (przewody, pompa, filtr), a następnie miesza się ze świeżo nalanym olejem. Ponieważ olej wrzecionowy nie nadaje się do smarowania silnika, układ smarowania najlepiej przepłukiwać olejem silnikowym takim, jaki jest normalnie stosowany, np. Lux-5. Wystarczy wlać do miski olejowej nawet mniej niż jeden litr oleju, a następnie uruchomić silnik i utrzymać go na wolnych obrotach przez okres kilku minut. Czy ilość oleju wlana do przepłukania jest wystarczająca, stwierdzimy łatwo obserwując wskaźnik ciśnienia oleju na tablicy rozdzielczej. Jeżeli po uruchomieniu silnika wskaźnik ciśnienia oleju na tablicy rozdzielczej nie pokazuje ciśnienia w układzie smarowania silnika, należy dolać większą ilość oleju zastosowanego do płukania silnika.
W żadnym przypadku do przepłukiwania układu smarowania silnika nie wolno stosować nafty lub benzyny. Jednocześnie ze zmianą oleju (lub w terminach ustalonych w instrukcji samochodu) należy wymienić wkłady w filtrach oleju.
Wkłady filtrujące wykonane z tektury lub papieru używa się tylko jeden raz. Wkład filtrujący należy umieścić w obudowie w sposób zalecony przez instrukcję obsługi.
Po zmontowaniu filtru i uruchomieniu szczelność obudowy filtru.
Filtry oleju, składające się z siatek lub można całkowicie rozebrać, wymyć w benzynie
Smarowanie silników dwusuwowych nie zabiegów, ponieważ są one smarowane olejem wem.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: darcar motoryzacja definicja szyby samochodowe