Sposób regulacji zaworów

Właściwie wyregulowane zawory powinny lekko stukać, jeżeli silnik jest zimny, a pracować bez stuków, jeżeli jest ciepły.
W większości nowoczesnych silników dostęp do dźwigni zaworów jest bardzo wygodny, np. w samochodzie FIAT 124 wystarczy zdjąć pokrywe dźwigni zaworów i w punkcie A mierzyć wielkość luzu, regulując równocześnie śrubą B.
W samochodach VOLKSWAGEN regulacje przeprowadza się oddzielnie dla lewych oraz dla prawych cylindrów. Po zdjęciu pokrywy szczelinomierz C wsuwa się pod śrubę regulacyjną D, która naciska bezpośrednio na trzonek zaworu.
W czasie przeprowadzania regulacji obydwa zawory muszą być oczywiście całkowicie zamknięte. W tym celu obraca się wał korbowy tak, aby ustawić palec rozdzielacza w chwili zapłonu, np. pierwszego cylindra. Reguluje się obydwa zawory pierwszego cylindra, a następnie kręcąc w prawo obraca wał korbowy o pół obrotu, co przesunie palec rozdzielacza do chwili zapłonu w następnym cylindrze (wg kolejności zapłonu będzie to najczęściej cylinder 9) i reguluje się zawory tego cylindra. Następnie kolejno reguluje się zawory pozostałych cylindrów.
Układy silników chłodzonych powietrzem nie wymagają żadnej specjalnej obsługi. Podczas okresowych przeglądów należy oczyścić powierzchnie żeber chłodzących cylindry oraz oczyścić wewnętrzne powierzchnie osłon kierujących powietrze. Pasek klinowy napędu wentylatora sprawdza się co kilkaset kilometrów przebiegu. Pasek klinowy powinien być tak napięty, aby piasta wentylatora nie ślizgała się przy ręcznym pokręcaniu lub ślizgała się ze znacznym oporem. [podobne: wynajem samochodów warszawa, warsztat samochodowy szczecin, Warsztat samochodowy Wrocław ]
Ze znanych marek samochodów, chłodzenie powietrzem silnika mają TRABANT, VOLKSWAGEN, TATRA, NSU.
Fabryczna instrukcja obsługi samochodu podaje warunki kontrolowania i obsługi specjalnego termostatu, który reguluje dopływ powietrza w układzie chłodzenia silnika.
Większość importowanych samochodów osobowych ma wodny układ chłodzenia, hermetycznie zamknięty i zaplombowany. W pobliżu chłodnicy umieszczony jest dodatkowy zbiornik wyrównawczy, połączony z układem chłodnicy. Praktycznie taki układ chłodzenia nie wymaga żadnej obsługi, a jedynie kontroli, czy płyn w zbiorniku wyrównawczym nie obniżył się poniżej dopuszczalnego poziomu.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: szyby samochodowe warsztat samochodowy szczecin Warsztat samochodowy Wrocław