Sposób zdejmowania opony

Każdą oponę można łatwo zdjąć z obręczy pod warunkiem że przy wyjmowaniu stopki opony z obręczy jej stopkę po przeciwnej stronie wciśnie się głęboko w wyżłobienie obręcz. Najprostszym sposobem znalezienia miejsca uszkodzenia dętki jest zanurzenie napompowanej dętki w wodzie. Miejsce uchodzenia pęcherzyków powietrza wskaże nawet najmniejsze przebicie dętki.
Podczas naprawy dętki w drodze można ją napompować, a nastepnie powierzchnię dętki przesuwać tuż obok policzka; w ten sposób można wykryć słuchem lub przez dotyk nawet małe uszkodzenia dętki. Punkt uszkodzenia oznaczamy np. ołówkiem.
celu całkowitego wypuszczenia powietrza trzeba wykręcić Wkładkę zaworu dętki. Układając koło poziomo (stroną zewnętrzną ku górze), naciska się na oponę tuż przy tarczy koła. Po zsunięciu stopki opony na całym obwodzie tarczy wvcisnąć jedną łyżkę między stopkę a krawędź tarczy koła. Działając łyżką jak dźwignią należy wciskać jednocześnie stopkę po przeciwnej stronie, Wsunąć drugą łyżkę i powoli przeciągnąć stopkę powyżej krawędzi tarczy. [hasła pokrewne: samochody poleasingowe, wypożyczalnia samochodów poznań, wypożyczalnia samochodów Warszawa ]
Nie przesuwając pierwszej łyżki, która przyciśnięta utrzymuje wysuniętą stopkę, drugą łyżkę przesuwać wzdłuż krawędzi, wyjmując dookoła krawędź (stopkę) opony, po całkowitym zsunięciu krawędzi opony z tarczy koła przycisnąć tarcze i dłonią unosić krawędź opony w celu wyjęcia i wysunięcia dętki, Dętkę wyjmuje się najpierw w miejscu gdzie wbudowany jest zawór powietrza. Dętkę należy wyciągać powoli i ostrożnie, aby nie rozciąć gumy o ostre krawędzie tarczy.Przystępując do montażu najpierw zakłada sie część dętki, w której wbudowany jest zawór powietrza, a następnie wkłada koniec zaworu do otworu w tarczy. Nie należy przekręcać opony względem tarczy; zwykle na oponie obok zaworu znajduje się odpowiedni znak.. Jeżeli nie ma takiego znaku lub opona nie została oznaczona przed zdjęciem, można ustawić oponę według odcisków (śladów) blaszek przytrzymujących ciężarki wyważające oponę.
W czasie zakładania końcowego odcinka dętki należy unosić krawędź opony i sprawdzać, czy dętka ułożona jest równo, bez fałd in załamań.
Używając jednocześnie dwóch łyżek powoli przeciąga się stopkę pod krawędź tarczy koła. Nie należy łyżek wsuwać zbyt głęboko, ponieważ koniec łyżki może zahaczyć i przeciąć dętkę. Obrzeże opony wsuwa się na połowie obwodu tarczy.
Założoną stopkę opony naciska się silnie i wsuwa w środkowe zagłębienie tarczy. Jednocześnie z drugiej h strony przekłada się stopkę opony przez krawędź tarczy koła.
Przekładając ostatni odcinek obrzeża opony nie należy używać nadmiernej siły w naciskaniu na koniec łyżki, Jeżeli obrzeże przechodzi zbyt trudno, ponowić wciskanie stopki w zagłębienie tarczy z przeciwnej strony.
W czasie pompowania powietrza do dętki trzeba uderzać silnie w bieżnik opony, co zapewni właściwe ułożenie opony i dętki.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: samochody poleasingowe Samochody używane wypożyczalnia samochodów poznań