Technika montażu ogumienia

Niektóre współczesne samochody mają opony bezdętkowe. W takich oponach powietrze pompowane jest bezpośrednio do opony. Opony bezdętkowe są bardzo trwałe i praktyczne w użytkowaniu, pod warunkiem utrzymywania prawidłowego ciśnienia. W przypadku przebicia opony bezdętkowej, nie należy wyjmować gwoździa i wypuszczać powietrza. Do naprawy opony bezdętkowej służy specjalny zestaw narzędzi i materiałów, który należy wozić w samochodzie. Do naprawy nie potrzeba zdejmować koła z samochodu.
— Do końcówki specjalnego szydła założyć gumowy korek.
— Zanurzyć korek w samowulkanizującym kleju, który znajduje się w zestawie do naprawy.
— Oczyścić powierzchnię opony w miejscu naprawy wyjąć gwóźdź z opony. Wcisnąć silnie szydło wraz z gumowym korkiem do otworu.

— Przytrzymując palcem gumowy korek wyjąć z powrotem szydło z otworu.
— Obciąć scyzorykiem wystający kawałek korka, uzupełnić ciśnienie w oponie i sprawdzić szczelność.
Każda instrukcja obsługi podaje schemat instalacji elektrycznej, który ułatwia wyszukiwanie usterek i niesprawności.
Samochodowa instalacja elektryczna może działać niezawodnie przez okres kilku lat eksploatacji samochodu, pod warunkiem systematycznej kontroli i usuwania wszystkich, nawet pozornie mało znaczących usterek. [hasła pokrewne: słupki odgradzające, prasa do makulatury, wypożyczalnia samochodów Warszawa ]
Przetarcie przewodu i zwarcie z masą samochodu może nie tylko wyłączyć zasilany odbiornik, lecz również doprowadzić do zniszczenia niektórych kosztownych urządzeń, jak np. prądnicy, regulatora prądnicy, elektrycznych silników wycieraczek lub nagrzewnicy.
Co kilkanaście tygodni, podczas okresowej obsługi nadwozia samochodu należy sprawdzać stan wszystkich przewodów i złącz elektrycznych. Poszczególne przewody ułożone równolegle połączone są zwykle w jedną wiązkę osłoniętą specjalnym oplotem lub wsunięte są w rurkę plastikową. W przypadku wyszukiwania usterki należy określić kierunek przebiegu przewodu w nadwoziu samochodu, aby można było znaleźć początek i koniec odcinka tworzącego obwód elektryczny. Instalacja elektryczna jest w zasadzie jednoprzewodowa, tzn. do każdego odbiornika prąd doprowadzany jest jednym przewodem, podczas gdy odprowadzenie prądu z tegoż odbiornika następuje przez całe metalowe nadwozie samochodu. Wyjątkowo dwoma przewodami (tzn. jeden doprowadza, a drugi odprowadza prąd) mogą być łączone sygnały dźwiękowe, silnik wycieraczki itp.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: prasa do makulatury przeciski pod drogami słupki odgradzające