Układ zapłonowy

Silnik wycieraczek szyb jest bardziej skomplikowany. Silnik połączony jest zwykle z przekładnią ślimakową redukującą obroty wirnika. Przekładnię ślimakową smaruje się niezbyt obficie smarem stałym co około 50 000 km (powinna to wykonać stacja obsługi). Wirnik silnika wycieraczek ma łożyska kulkowe, które smaruje się smarem stałym. W obudowie silnika znajduje się elektromagnetyczne sprzęgło zatrzymujące silnik natychmiast po przerwaniu dopływu prądu.W niektórych samochodach importowanych stosowany jest tranzystorowy układ zapłonowy. Układu takiego nie należy naprawiać we własnym zakresie, a wszelkie prace obsługowe powinna w zasadzie wykonywać autoryzowana stacja obsługi. Natomiast z powodzeniem można wykonywać wszystkie prace obsługowe w samochodach mających tzw. klasyczny — akumulatorowy układ zapłonowy.
Nawet w najdoskonalszych samochodach niektóre urządzenia układu zapłonowego zużywają się dość szybko i wymagają regulacji lub wymiany. Cewka zapłonowa jest nierozbieralna i nie może być naprawiana. Należy ją tylko chronić przed uszkodzeniami mechanicznymi, przed przegrzewaniem lub zalaniem wodą (np- w czasie mycia samochodu). Niektóre wewnętrzne części aparatu zapłonowego, jak np. samoczynne regulatory przyspieszenia zapłonu, nie mogą być naprawiane w zakresie amatorskim, W przypadku stwierdzenia uszkodzeń należy aparat zapłonowy oddać do stacji obsługi.
Natomiast każdy kierowca amator może z powodzeniem wykonywać czynności związane z obsługą świec zapłonowych oraz regulacją zapłonu.
Po przebiegu około 5000 kilometrów należy świece wykręcić i oczyścić wewnętrzne części porcelanowego izolatora oraz elektrody. [hasła pokrewne: samochody poleasingowe, wypożyczalnia samochodów poznań, wypożyczalnia samochodów Warszawa ]
Zupełnie wystarczającym sposobem czyszczenia świecy jest wy— płukanie wewnętrznych jej części płynem TRI, a następnie wysuszenie i wydrapanie ostrzem mosiężnego drutu osadu węglowego. Po wydrapaniu ponownie płucze się w płynie TRI oraz ponownie wydrapuje i płucze. Po wyschnięciu należy ustalić właściwą przerwę między elektrodami świecy. Wielkość przerwy mierzy się szczelinomierzem drucikowym.
Jeżeli fabryczna instrukcja obsługi samochodu nie podaje inaczej, szczelina między elektrodami świecy powinna wynosić 0,7 mm. Zewnętrzna elektroda Świecy jest dość miękka i można ją odginać podważając wkrętakiem lub doginać uderzając lekko młotkiem.
Po przebiegu około 18 000 kilometrów należy świece zapłonowe wymienić na nowe, bez względu na ich wygląd i pozornie dobry stan techniczny. Swiece zapłonowe w miare eksploatacji zużywają się i zmienia się ich zdolność do odprowadzania ciepła. Wszelkie sposoby regeneracji świec zapłonowych są wątpliwe, a nawet dla silnika szkodliwe.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: samochody poleasingowe Samochody używane wypożyczalnia samochodów poznań