Ustawienie zapłonu

Co około 5000 km należy sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować ustawienie zapłonu. Właściwa chwila zapłonu ma decydujący wpływ na moc silnika i zużycie paliwa. Zbyt wczesny zapłon utrudnia rozruch silnika, zmniejsza jego moc użyteczną oraz powoduje przegrzewanie silnika.
Zbyt późny zapłon zmniejsza moc silnika i zwiększa zużycie paliwa.
Wyprzedzenie zapłonu podaje fabryczna instrukcja obsługi.
Przed przystąpieniem do regulacji ustawienia zapłonu należy oczywiście najpierw wyregulować odstęp styków przerywacza.
W czasie ustawiania zapłonu w celu eliminacji luzów, wałem korbowym pokręcamy tylko zgodnie z jego normalnym kierunkiem obrotów. Jeżeli minie się żądany punkt, nie należy cofać, lecz ponownie obrócić wał o pełny obrót. Natomiast kadłub rozdzielacza zapłonu należy obracać zawsze w kierunku przeciwnym do normalnych obrotów palca rozdzielacza. Jeżeli minie sie nastawiany punkt, trzeba cofnąć stały kadłub o możliwie duży odcinek i ponownie obrócić go w kierunku przeciwnym do obrotów palca rozdzielacza.
Moment początku rozwierania styków przerywacza można dokładnie ustalić za pomocą dodatkowej żarówki lub dodatkowej świecy zapłonowej.
Dodatkową żarówkę z przewodami zakończonymi zaciskami (krokodylkami) należy przyłączyć do śruby przerywacza na rozdzielaczu zapłonu. Drugi przewód żarówki łączy sie z dowolnym punktem doprowadzającym prąd z akumulatora, Zapłon jest w tym czasie wyłączony i odłączony przewód między cewką a przerywaczem. Jeżeli styki przerywacza są zwarte — żarówka pali się; zgaśnięcie żarówki sygnalizuje chwilę zapłonu.Zamiast żarówki można zastosować świecę zapłonową przyłączoną bezpośrednią do cewki. Sprawdza sie przy włączonej stacyjce, przy czym kadłub świecy musi być zwarty z masą silnika. Obracanie kadłuba rozdzielacza zapłonu przerywa się dokładnie w chwili przeskoczenia iskry między elektrodami świecy zapłonowej. [podobne: długoterminowy wynajem samochodów, regały magazynowe, regały magazynowe dostawcze ]
Rozdzielacz zapłonu ma dwa lub trzy punkty smarowania, które wymienione są w instrukcji obsługi.
Wkładkę filcową, smarującą krzywkę przerywacza, należy zwilżać olejem silnikowym bardzo umiarkowanie, aby olej nie zanieczyścił styków przerywacza.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: długoterminowy wynajem samochodów regały magazynowe samochody dostawcze