Przekładnia

W rezultacie satelity przedniej przekładni obracają się wokół swych osiek i przekręcają jej kolo pierścieniowe wraz z walem zdawczym w ślad za walem centralnym, lecz znacznie wolniej (przełożenie zwalniające 2,45), przy czym z tą samą prędkością obraca się koszyk satelitów tylnej przekładni planetarnej. Jeżeli rozpędzony samochód zaczyna napędzać Silnik, sprzęgło jednokierunkowe natychmiast sie rozłącza. Aby umożliwić skuteczne hamowanie pojazdu silnikiem, na okres korzystania z zakresu 1 układ sterujący dodatkowo włącza tylny hamulec taśmowy (ryglujący sprzęgło jednokierunkowe), wskutek czego zespół stale przekazuje napęd na biegu zwolnionym. Bieg pośredni włącza układ sterujący przez włączenie przedniego sprzęgła wielotarczowego oraz przedniego hamulca, przy czym tylne sprzęgło i tylny hamulec pozostają wylączone. W takiej sytuacji przedni hamulec unieruchamia wał rurowy wraz z kołami słonecznymi obu przekładni planetarnych. Wskutek tego pierścieniowe koło tylnej przekładni planetarnej zmusza jej satelity do obiegania wokół nieruchomego kola słonecznego, czyli do obracania swego koszyka wraz z wałem zdawczym (i kołem pierścieniowym przedniej przekładni planetarnej) w ślad za walem centralnym, lecz wolniej (przełożenie zwalniające 1,45). Bieg bezpośredni włącza układ sterujący przez włączenie obu sprzęgieł wielotarczowych, przy czym oba hamulce taśmowe pozostają wyłączone. W takiej sytuacji kolo pierścieniowe i koło słoneczne tylnej przekładni plan tarnej wiruja z prędkością obrotowa turbiny przekładni hydrokinetycznej, czyli tylna przekładnia planetarna jest zaryglowana i jednocześnie rygluje przednią przekładnię planetarną, zmuszając jej kolo pierścieniowe do obracania się z prędkością koła słonecznego. [więcej w: wywóz gruzu warszawa, fotele masujące, panele fotowoltaiczne ] W rezultacie napęd jest przekazywany wprost z wału centralnego na wał zdawczy (przełożenie bezpośrednie). Bieg tylny włącza układ sterujący przez włączenie tylnego sprzęgła wielotarczowego oraz tylnego hamulca taśmowego, przy czym przednie sprzęgło i przedni hamulec pozostają wyłączone. Wówczas tylne sprzęgło wiaże wał turbiny przekładni planetarnej z walem rurowym, koszyk satelitów przedniej przekładni planetarnej jest unieruchomiony przez tylny hamulec, a wał centralny może się obracać niezależnie od wału turbiny. [hasła pokrewne: regeneracja przekładni kierowniczych warszawa, lellek gliwice, motoryzacja samochody ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: dywaniki samochodowe lellek gliwice regeneracja przekładni kierowniczych warszawa