W zależności od modelu ciągnika gąsienice składają się z członów w ilości ponad 30 sztuk. Człony, tj. elementy łańcucha gąsienicy, połączone są między sobą przegubowo za pomocą sworzni. Płyty gąsienicowe zaopatrzone w ostrogi są przymocowane do członów czterema śrubami. Do przejazdu po nawierzchniach drogowych, zwłaszcza ulepszonych, płyty gąsienic zaopatruje się w gumowe nakładki. Ciągnik gąsienicowy ma hamulce taśmowe ciemne na bocznych bębnach, łączących obustronnie sprzęgła boczne z kołami zębatymi napędowymi. Skręt ciągnika gąsienicowego odbywa się przez całkowite lub częściowe zahamowanie jednej z gąsienic, stającej się środkiem obrotu. Gąsienica druga porusza się w tym czasie w dalszym ciągu powodując skręt ciągnika. W ten sposób ciągnik gąsienicowy na łuku nie przejeżdża po krzywej, lecz po linii łamanej. Normalny promień skrętu takiego ciągnika równa się rozstawowi gąsienic. Podwozie gąsienicowe w stos unku do kołowego ma następujące zalety: 1) możność poruszania się po terenie, 2) większą przyczepność do powierzchni drogi przejazdu, 3) mniejszy nacisk na drogę, po której się porusza, 4) mniejsze straty energii na przejazd i poślizg. W kraju spotykamy ciągniki gąsienicowe produkcji radzieckiej (Staliniec Cz. TZ-S-80, KD-35), krajowej produkcji (Mazur) oraz krajów zachodnich, a w szczególności USA Caterpillar, typy: D-4, D-6, D-1, D-8). [przypisy: podesty magazynowe, prasa do makulatury, słupki odgradzające ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: podesty magazynowe prasa do makulatury słupki odgradzające