Wkręt regulacji składu mieszanki biegu jałowego

Wkręt trzeba odkręcać do położenia, przy którym silnik pracuje najbardziej równomiernie i z możliwie największą prędkością obrotową. Następnie za pomocą wkrętu oporowego przepustnicy należy zmniejszyć prędkość obrotową biegu jałowego do wymaganej wartości (600+700 Obr/min).
Z kolei należy jeszcze raz powoli pokręcić wkrętem B w prawo i w lewo w celu znalezienia takiego położenia, przy którym silnik będzie pracował najbardziej równomiernie i Z największą prędkością obrotową. Po zakończeniu tej czynności w razie potrzeby jeszcze raz zmniejszyć prędkość obrotową biegu jałowego pokręcając wkręt A w lewo.
Po wyregulowaniu biegu jałowego silnika bardzo ważną czynnością jest sprawdzenie prawidłowości pracy gaźnika podczas szybkiego otwierania przepustnicy. W tym celu należy kilkakrotnie gwałtownie nacisnąć i zwolnić pedał przyspieszenia. Jeżeli przy tym silnik dławi się lub zatrzymuje, należy zwiększyć prędkość biegu jałowego silnika.
Gdy obroty biegu jałowego są prawidłowo wyregulowane silnik powinien pracować z prędkością obrotową około 600 obr/min całkowicie równomiernie, bez drgań lub skłonności do zatrzymywania się. [więcej w: pokrowce samochodowe, Wypożyczalnia samochodów Gdańsk, lustra magazynowe ]
Po zakończeniu czyszczenia i regulacji gaźnika, należy kilkoma kroplami oleju silnikowego nasmarować wszystkie złącza przegubowe cięgieł.
Co około 10 000 km przebiegu samochodu lub raz do roku należy oczyścić osadnik pompy paliwa. W tym celu trzeba odkręcić śrubę C pokrywy pompy. Miedzy pokrywą a obudową znajduje się uszczelka, na którą trzeba zwrócić uwagę, gdyż nawet niewielkie jej uszkodzenie może powodować przecieki i zahamowanie dopływu paliwa do gaźnika. Wszelkie zanieczyszczenia z osadnika należy usunąć pędzelkiem i czystą lnianą szmatką.
Przepona rzadko ulega uszkodzeniu wskutek zużycia eksploatacyjnego. Zniszczeniu ulega najczęściej wówczas, gdy została wykonana z niewłaściwego materiału lub wskutek działania paliwa i powietrza podczas długich przestojów samochodu. Następuje wówczas tzw. skruszenie przepony. Niewłaściwie założona przepona może również ulec zużyciu w bardzo krótkim czasie.
W celu wymiany przepony F należy wykręcić pięć śrub znajdujących się na obwodzie pompy. Wówczas można zdjąć górną część pompy. Wymieniając zużytą przeponę na nową należy pamiętać, że najpierw składa się obie części pompy, łącząc je dwiema przeciwległymi śrubami, a następnie naciska się dźwignię, dzięki czemu przepona wygina gie do dołu. Wówczas dopiero dokręca się pozostałe śruby, na przemian po przekątnych wieloboku.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: lustra magazynowe pokrowce samochodowe Wypożyczalnia samochodów Gdańsk