Zamocowanie dźwigni regulatora podciśnieniowego

Po założeniu głowicy należy sprawdzić stan osadzenia przewodów wysokiego napięcia oraz zamocowania przewodu niskiego napięcia i kondensatora. Sprawdza się również zamocowanie dźwigni regulatora podciśnieniowego oraz swobodę obrotu korpusu rozdzielacza w gnieździe, nasmarować dźwignię w punkcie C. Sprawdza sie także połączenie E dźwigni z masą. W razie zacięcia korpusu lub zwiększonego oporu jego ruchu obrotowego, np. przewodami świec, regulator działa wadliwie. Co 10 000 km przebiegu samochodu należy styki wyjąć i oczyścić. Jednocześnie sprawdza się luz promieniowy wałka przez poruszenie krzywki palcami. Jeżeli luz przekracza 0,25 mm, należy rozdzielacz wymienić lub wytulejować jego korpus. W razie stwierdzenia obluzowania aparatu zapłonowego w głowicy silnika, należy sprawdzić ustawienie zapłonu i ewentualnie je wyregulować.
W celu wyregulowania momentu zapłonu należy najpierw wykręcić z głowicy silnika świece zapłonowe, co ułatwi obracanie wałem korbowym. Następnie pociągając za pasek klinowy prądnicy przekręcić wał korbowy tak, aby palec rozdzielacza doszedł do styku przewodu prowadzącego do świecy pierwszego cylindra. Wówczas tłok pierwszego cylindra znajduje się w końcu suwu sprężania. Jednocześnie znak na kole pasowym wału korbowego powinien znajdować się w pobliżu kreski na pokrywie napędu rozrządu
Pociągając za pasek klinowy należy ustawić wał korbowy w takim położeniu, aby znak na kole pasowym znajdował się
0 13+14 mm przed kreską na pokrywie napędu rozrządu. Odpowiada to położeniu wału korbowego 10 0 przed ZZ i momentowi zapłonu. Wówczas powinno następować rozwarcie styków przerywacza. Należy to sprawdzić lampką kontrolną, którą podłącza się do zacisku prądowego K i do, masy. [więcej w: aluminium 6082, Przydatne akcesoria samochodowe na zimę, mechanizm zwrotniczy ]
PO włączeniu zapłonu trzeba powoli obracać wałem korbowym silnika i obserwować moment zapalenia się żarówki. Moment zapalenia się żarówki odpowiada początkowi rozwarcia styków przerywacza i momentowi powstania iskry na świecy pierwszego . cylindra. Dlatego w chwili zapalenia się żarówki trzeba sprawdzić położenie znaków na kole pasowym oraz na obudowie napędu rozrządu. Jeżeli lampka zapala się przy odległości znaków większej niż 134-14 mm, oznacza to, że zapłon jest zbyt wczesny. Gdy zapalenie lampki następuje przy odległości znaków mniejszej niż 13+14 mm, oznacza to zbyt późne ustawienie zapłonu. W obu przypadkach należy zapłon wyregulować prawidłowo przez odpowiednie przekręcenie całego korpusu aparatu zapłonowego.
Wytwórnia zaleca stosowanie następujących Świec zapłonowych: MARELLI CW225N, BOSCH W225T1 i CHAMPION L-85. Mogą być również stosowane zastępczo: AC 44F, ISOLATOR M-14-225, PAL Super 14-7 oraz jugosłowiańskie BOSNA F70 i F-75. Swiece zapłonowe mają gwint M 14><1,25.
Prawidłowy odstęp między elektrodami świec zapłonowych powinien wynosić 0,5+0,6 mm (dla samochodów FIAT 600 D produkowanych od 1969 r. wytwórnia zaleca odstęp 0,6+0,7 mm). Według zaleceń wytwórni po przebiegu każdych 10 000 km świece należy wykręcić, oczyścić i sprawdzić odległości między elektrodami. Odstęp między elektrodami sprawdza się szczelinomierzem i w razie potrzeby reguluje się doginając zewnętrzną elektrodę świecy. Czyszczenie Świec przeprowadza się za pomocą stalowej szczotki.
Przed wkręceniem świecy do silnika zaleca się przetarcie jej gwintu grafitem miękkiego ołówka, co później znacznie ułatwia wykręcenie świecy.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: aluminium 6082 mechanizm zwrotniczy Przydatne akcesoria samochodowe na zimę