Zasady określania stanu technicznego samochodu

Obserwując dokładnie można stwierdzić, czy nie występują luzy łożysk piasty koła lub luzy tulei zwrotnicy koła.
Przy uniesionym nadwoziu wahacze kół tylnych sprawdza się przez silne naciskanie na oś (koło). Poziome ruchy wahacza dowodzą zużycia gumowych elementów zawieszenia
W układzie zawieszenia tylnego mostu można sprawdzić ewentualne luzy tulejek resorów oraz luzy tulejek wieszaków łączących resor z nadwoziem.
Na sterowność samochodu wpływa wzajemne ustawienie przedniej i tylnej osi samochodu. W celu sprawdzenia należy ustawić nieobciążony samochód na dokładnie poziomej nawierzchni. Koło kierownicy należy ustawić bardzo dokładnie w po— łożeniu jazdy na wprost. Po zdjęciu pokrywy kół mierzy się odległość od osi przedniego koła do osi tylnego. Odległość kół po drugiej stronie samochodu powinna być taka sama. Pomiar wykonuje się przez naprężenie cienkiego drutu, którego końce przywiązane są do dwóch gwoździ. Ostrza gwoździ przykłada się do otworków w czołowej powierzchni osi. [patrz też: kosta otomoto, ford elbląg, ford elbląg dostawcze ]
Po dokładnym ustawieniu koła kierownicy (jak w czasie jazdy na wprost) do punktów A i B przedniego koła przykłada się naprężony cienki sznurek C. Ponieważ tak naprężony sznurek nie przylega do tylnej opony, należy zmierzyć odległość d. Po przeprowadzeniu pomiaru z drugiej strony samochodu sprawdza się, czy odległość dl jest równa odległości d.
Układ napędowy sprawdza się podczas jazdy. Jadąc po dobrej nawierzchni na bezpośrednim biegu, z prędkością około 40 km/h, należy na przemian przyspieszać i hamować silnikiem przez zdejmowanie nogi z pedału przyspieszenia. Jeżeli w tym czasie występują charakterystyczne stuki w pobliżu wału napędowego, a samochód nie zmienia płynnie prędkości, to prawdopodobnie przyczyną są zużyte przeguby lub przekładnia układu napędowego.
Sprawność układu hamulcowego należy sprawdzać w czasie jazdy. Po gwałtownym zahamowaniu na piaszczystej drodze obserwuje się ślady kół: ślady wszystkich kół powinny być jednakowej długości. Stopień zużycia hamulców można określić przez oględziny szczęk hamulcowych, po zdjęciu bębna hamulcowego.
Jeżeli główki nitów okładzin szczęk hamulcowych trą o bębny, szczęki nie nadają się do dalszej eksploatacji. Bębny hamulcowe, których czynne powierzchnie mają głębokie bruzdy lub ślady korozji; należy przetoczyć lub wymienić na nowe.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: ford elbląg kosta otomoto opłaty drogowe włochy kalkulator