Zawieszenie trzypunktowe

Zawieszenie trzypunktowe stosuje się w przypadku zbiornika o niezbyt dużej pojemności. Jeżeli zbiornik jest ciężki i nie można go umocować z jednego końca w jednym punkcie, wtedy 64-90. Łącznik wahliwy stosuje się łącznik wahliwy. Natomiast duże zbiorniki zawiesza się zwykle czteropunktowo. Na podłużnice ramy nakłada się z obu końców łączniki mocowane klamrami. Zbiornik ma np. przyspawane od spodu cztery wsporniki, które łączy się sworzniami z jarzmami. Jarzma te zakończone są trzpieniami, które mocuje się w otworach łączników ramy. Cysterna o bardzo dużej pojemności wymaga zawieszenia wielopunktowego, np. w dziesięciu punktach. Zbiornik nie ma własnej ramy, lecz w miejscach połączeń ma przyspawane mocne wsporniki. Do ramy podwozia przynitowuje sie specjalne uchwyty z gniazdami, zaopatrzone w gumowe elementy sprężyste. Stosunkowo dużą elastyczność zawieszenia zbiornika zapewnia przedni wspornik systemu THOMPSON BROS. Poszycia nadwozi Nadwozia samochodów mają poszycie z drewna, blachy stalowej lub ze stopów lekkich, albo z tworzyw sztucznych. Początkowo na poszycie stosowano wyłącznie drewno, w postaci desek lub sklejki, które mocowano gwoździami do elementów szkieletu. Deski drewniane nie dawały odpowiednich możliwości modelowania przyjemnych dla oka kształtów nadwozia, a ponadto poszycie takie było ciężkie. Obecnie poszycie drewniane spotyka się bardzo rzadko i to tylko w kabinach kierowcy samochodów ciężarowych. [więcej w: wywóz gruzu warszawa, fotele masujące, panele fotowoltaiczne ] Końce rurowego wspornika są związane za pośrednictwem elastycznych złączy z podłużnicami ramy. Nacisk zbiornika przejmuje wspornik głównie przez środkowe złącze elastyczne. Pomocnicze zderzaki gumowe na końcach wspornika zasadniczo ograniczają jedynie boczne pochylenia zbiornika względem ramy. Pionowy zbiornik (np. na cement) zawiesza się zwykle na ramie samochodu za pomocą elementów stożkowych o dużej zbieżności. Elementy te rozmieszcza sie symetrycznie na dwóch podłużnicach ramy i na poprzeczce ramy w środku oraz w małych furgonach. [więcej w: regeneracja przekładni kierowniczych warszawa, lellek gliwice, motoryzacja samochody ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: dywaniki samochodowe lellek gliwice regeneracja przekładni kierowniczych warszawa