Zdejmowanie i zakładanie aparatu zapłonowego

Jeżeli aparat zapłonowy był wyjmowany, np. do naprawy, po sprawdzeniu prawidłowej pracy odśrodkowego i podciśnieniowego regulatorów wyprzedzenia zapłonu, należy założyć go do silnika, ustawiając w sposób gwarantujący zapłon we właściwym momencie.
1. Ustawić tłok czwartego cylindra w ZZ w końcu suwu sprężania. Popychacze i dźwigienki zaworów są wówczas luźne, a oba zawory zamknięte. Zawory cylindra pierwszego są otwarte pod naciskiem dźwigienek.
2. Włożyć oś napędu aparatu zapłonowego, a następnie cały aparat, kontrolując Uważnie prawidłowość jego ustawienia. Aparat zapłonowy musi być tak ustawiony, aby:
— palec rozdzielacza ustawiony był ściśle w kierunku cylindra czwartego, w którym powinien powstać zapłon; czynność tę ułatwiają liczby wybite na kopułce rozdzielacza;
—- uchwyt mocowania aparatu zapłonowego znajdował się w takim położeniu, żeby czynność ta mogła być wykonana bez trudności;
— śruba regulacyjna ręcznego regulatora wyprzedzenia zapłonu powinna znajdować się w środkowym położeniu.
3. Wyregulować moment zapłonu.
Regulację momentu zapłonu ułatwiają znaki, które znajdują się na obudowie napędu mechanizmu rozrządu i na obudowie filtru odśrodkowego, który jest jednocześnie kołem pasowym napędu prądnicy.
Znaki te powinny zająć położenie zapewniające prawidłowy moment wyprzedzenia zapłonu. Położenie tych znaków może być mierzone miarą kątową w stopniach lub w milimetrach. [hasła pokrewne: Samochody używane, używane samochody, przyczepy samochodowe ]
Wyprzedzenie znaku na obudowie filtru odśrodkowego w stosunku do znaku na pokrywie napędu rozrządu powinno wynosić: — dla silników FIAT 850 Standard 14 do 15 mm, — dla silników FIAT 850 Super 13 do 14 mm. We wszystkich silnikach FIAT 850 znak na obudowie filtru odśrodkowego musi być za kreską, ponieważ silnik obraca się w lewo.
Położenie tych znaków powinno odpowiadać rozwarciu styczek ruchomego i nieruchomego styku przerywacza, co odpowiada momentowi iskry na świecy zapłonowej w pierwszym cylindrze w końcu suwu sprężania.
Poszczególne modele omawianych silników wyposażone są w aparaty zapłonowe, które oprócz rozdzielacza zapłonu mają dwa regulatory momentu zapłonu: odśrodkowy i podciśnieniowy. Oba regulatory pracują samoczynnie i niezależnie od siebie. Regulator A stosowany jest do silnika FIAT 850 Standard, a regulator B do silnika FIAT 850 Special.
Aparaty zapłonowe silników FIAT 850 różnią sie od innych tym, że płytę regulatora z ciężarkami mają nad styczkami. Aparaty zapłonowe mają następującą charakterystykę;
— typ aparatu zapłonowego S liOB s Iloc
— zakres regulacji momentu zapłonu regulatorem podciśnieniowym 130±30
— początek zapłonu (statyczny) 110
— maksymalny skok styczek (luz) sprawdzany i regulowany co 10 000 km 0,42 do 0,48 mm.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: koparki przyczepy samochodowe używane samochody