Zespól DIVABUS 200 S

Zespół DIVABUS 200 S, przeznaczony do pojazdu wyposażonego w silnik o mocy znamionowej 200 KM, stanowi dużą wersje systemu DIVABUS, stosowaną w kilku wykonaniach. Koło zamachowe silnika połączone jest z napędzającym dużym kołem słonecznym rozdzielczej przekładni planetarnej za pośrednictwem sprzegła elastycznego z gumowymi wkladkami lub ciernego sprzęgła jednotarczowego. Ośki podwójnych satelitów przekładni rozdzielczej osadzone Są w koszyku satelitów połączonym z pompą przekładni hydrokinetycznej, a małe kolo słoneczne — z walem głównym. Turbina przekładni hydrokinetycznej związana jest z wałem głównym poprzez sprzęgło jednokierunkowe, a nieruchoma kierownica stanowi całość konstrukcyjną ze środkowym członem obudowy zespołu. Rozdzielcza przekładnia planetarna, wbudowana przed przekładnią hydrokinetyczną. Jak długo pojazd stoi w miejscu, tak długo małe kolo sloneczne trwa w bezruchu, a na wał zdawczy działa jedynie moment obrotowy turbiny, czyli przekładnia hydrokinetyczna przekazuje cały strumień mocy. Podczas ruszania pojazdu z miejsca, w miarę podwyższania sie prędkości obrotowej małego kola słonecznego i wału głównego, wzrasta strumień mocy przenoszony na drodze mechanicznej i odpowiednio maleje strumień mocy przenoszony przez przekładnię hydrokinetyczną, która następnie ulega zaryglowaniu i przestaje przekazywać napęd. Do ryglowania przekładni hydrokinetycznej służy hamulec taśmowy, unieruchamiający koszyk satelitów przekładni rozdzielczej wraz z pompą przekładni hydrokinetycznej. Wskutek włączenia tego hamulca rozdzielcza przekładnia planetarna przekazuje napęd bezpośrednio na planetarną skrzynkę przekładniowa. [hasła pokrewne: serwis samochodów, pranie tapicerki, akcesoria samochodowe sklep ] W takiej sytuacji sprzęgło jednokierunkowe na wale głównym jest rozłączone i turbina przekladni hydrokinetycznej trwa w bezruchu. Hamulec ryglujący przekładnie hydrokinetyczna jest włączany przez samoczynny układ sterujący wskutek rozpędzania samochodu do określonej prędkości zależnej od nacisku wywieranego na pedał przyspieszenia — czyli od obciążenia silnika. Aby zapobiec ryglowaniu przekładni hydrokinetycznej w niewłaściwych sytuacjach np. podczas wyprzedzania lub pokonywania wzniesienia, wystarcza nacisnąć pedał przyspieszenia aż do oporu — wskutek czego układ sterujący przestaje działać. Planetarna skrzynka przekładniowa zależnie od wykonania zawiera dwie lub trzy przekładnie planetarne, czyli główną i tylną lub pomocniczą, główną i tylną. [hasła pokrewne: Samochody używane, używane samochody, przyczepy samochodowe ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: koparki przyczepy samochodowe używane samochody